forstår inte kritiken af tilskæringen af gulvflisan ved afløbb, detta er jo standard när man vælger sä stora flisor, det går inta at gøra "normalt" fald på den storleckan, så liga den delan er jo helt efter boken, ville personligen nok have skäret den i trekanter i stället, men antal styckor havde nok blivat det samma.

Sorry the spelling, im' danish :D

Snyggt! Gillar kaklet. Vad heter det och vad kostade? Hur pass stora är dom?

Tja Palle!!
Du verkar vare en härlig prick med skön inställning! Nu undrar jag om du inte har lite bilder på resten av huset att bjuda på? Man blev ju nyfiken!! ;)
En liten parantes bara... Vad i all världen tänkte du på med röret under handfatet? ;D Det va skitkul!!!!

Kämpa på!!

B
He he, jag har aldrig satt kakel men håller med. Det ser ut som en lekman har gjort jobbet, o elkablar i duschen? Annars var dt ganska snyggt

Elkablarna tog nog priset. Men Palle, jag tycker du är cool 8-)
Man måste våga nåt i livet...

Som jag ser det är det väl inget större fel på badrummet. Hur man vill att det ska se eller hur ut är väl en smaksak eller? Huvudsaken är väl att man är nöjd och att det fungerar som man vill.

Är själv självlärd hemmapulare och gör allt själv med varierande resultat.
Blir mycket billigare och charmigare än att anlita proffsen.

Vad jag förstått kommer jag aldrig i livet våga lägga ut nåt på det här forumet i alla fall.

Håller med dig :( Som glad amatör tänker jag mig för vilka bilder jag lägger upp här. Men kan ändå trösta dig med att just såna här inlägg som Palle råkat ut för är inte ofta man ser längre, det har blivit mkt bättre. Så bli inte för avskräckt bara för att det finns en ytterst liten minoritet som inte vet vad god ton innebär.

ACME skrev:
Det jag stör mig på är;

- Skärningarna runt hyllorna. Borde ha jollats/gerats eller använt kakellister.
- Fogarna i hyllorna följer inte väggfogarna. Varför?
- Plattor som tandar (bakre väggen) och skevar (ovanför främre hyllan). Drar ner intrycket och hade lösts med mer noggrannhet, jämnare underlag och en gummiklubba vid sättningen.
- Fogarna på bakre väggen följer inte fogen på duschväggen. Varför?
- 8(!) st skärningar runt slukristen. Slukristen/golvplattorna anpassas så att man slipper så mycket vassa och fula skärningar som möjligt. Om slukristen hamnar mitt i en platta kan man antingen såga ur ett hål mitt i plattan, eller skära diagonalt från silens hörn till plattornas hörn om man inte har en såg.

Jag har dock sett värre, men varför mäta sig mot det..
Det är inte alltför ovanligt att hemmapulare ger sig på badrum med, minst sagt, varierande resultat. Att vi yrkesmän tycker det ser bedrövligt ut spelar väl ingen roll så länge badrummets ägare är nöjd, men man få vara beredd på kritik om man hänger ut sitt resultat på nätet och frågar "vad tycks?"

Jag tycker att dessa synpunkter är mycket sakliga och bra.
Sådana saker får vi lekmän ta till oss och faktiskt tacka för annars kommer vi ju alldrig kunna bli bättre.

TACK ACME!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.