ACME skrev:Det jag stör mig på är;
- Skärningarna runt hyllorna. Borde ha jollats/gerats eller använt kakellister.
- Fogarna i hyllorna följer inte väggfogarna. Varför?
- Plattor som tandar (bakre väggen) och skevar (ovanför främre hyllan). Drar ner intrycket och hade lösts med mer noggrannhet, jämnare underlag och en gummiklubba vid sättningen.
- Fogarna på bakre väggen följer inte fogen på duschväggen. Varför?
- 8(!) st skärningar runt slukristen. Slukristen/golvplattorna anpassas så att man slipper så mycket vassa och fula skärningar som möjligt. Om slukristen hamnar mitt i en platta kan man antingen såga ur ett hål mitt i plattan, eller skära diagonalt från silens hörn till plattornas hörn om man inte har en såg.
Jag har dock sett värre, men varför mäta sig mot det..
Det är inte alltför ovanligt att hemmapulare ger sig på badrum med, minst sagt, varierande resultat. Att vi yrkesmän tycker det ser bedrövligt ut spelar väl ingen roll så länge badrummets ägare är nöjd, men man få vara beredd på kritik om man hänger ut sitt resultat på nätet och frågar "vad tycks?"
Man kanske inte behöver spy ut sig allt man tycker i alla fall.
Lite vanligt vett kanske man kan ha :-X
Har ingen klagat på ditt så beror det nog på vett :
Ok. Då bestämmer vi såhär:
Att bara häva ur sig "det ser för jävligt ut" är helt onödigt. Det leder inte till nånting mer än att man ger tusan i att lägga upp bilder nästa gång man gjort något. Postar man bilder på sitt jobb och ber forumet om synpunkter på resultatet får man dock räkna med att alla inte gillar slutresultatet (och det tror jag Snickar_Palle är med på också) - MEN, kritik ska var konstruktiv! Tala om vad som borde göras annorlunda så vet man till nästa gång (och alla andra som läser kanske lär sig något på kuppen) .... och det har både Plattis och ACME gjort nu så det är inte mycket att bråka om längre.
Nu fortsätter diskussionen om badrummet i fråga, tyckande om hur man får tycka och icke konstruktiva tråk-kommentarer tas fortsättningsvis bort.
Att bara häva ur sig "det ser för jävligt ut" är helt onödigt. Det leder inte till nånting mer än att man ger tusan i att lägga upp bilder nästa gång man gjort något. Postar man bilder på sitt jobb och ber forumet om synpunkter på resultatet får man dock räkna med att alla inte gillar slutresultatet (och det tror jag Snickar_Palle är med på också) - MEN, kritik ska var konstruktiv! Tala om vad som borde göras annorlunda så vet man till nästa gång (och alla andra som läser kanske lär sig något på kuppen) .... och det har både Plattis och ACME gjort nu så det är inte mycket att bråka om längre.
Nu fortsätter diskussionen om badrummet i fråga, tyckande om hur man får tycka och icke konstruktiva tråk-kommentarer tas fortsättningsvis bort.
Ja huvudsaken är väll att han är nöjd annars hade han väll inte lagt ut bilderna vad jag tycker håller jag för mig själv som yrkesman 
[/quote]kakelmaster skrev:
Behövde inte ens EN grogg för att vika mig dubbel...
Det finns tre alternativ av person som kan ha utfört detta:
1. en nolla
2. ett fyllo
3. en som vill skämta aprillo....
Back from the silent corner! 
Kännts vemodigt att printa rader men vafan man är väl en karl?
Jo... håller med föregående "ulvar" som sade bla bla bla om jobbet. Men stressen och allt detta satte in, iaf så är det mesta åtgärdat och listerna på plats.
Känns skönt...
Känner att hela huset är ett litet "test".. för mina kunskaper... från att ha gått och byggt kojor i lekmanna ålder så till ett hus. Känner väl att jag gjort okey ifrån mig. Dock ej toppkvalite på alla grejjer men är funktionellt och modernt. Dock inge slarv eller så men helt okey.
Well.. all for me.
Kännts vemodigt att printa rader men vafan man är väl en karl?
Jo... håller med föregående "ulvar" som sade bla bla bla om jobbet. Men stressen och allt detta satte in, iaf så är det mesta åtgärdat och listerna på plats.
Känns skönt...
Känner att hela huset är ett litet "test".. för mina kunskaper... från att ha gått och byggt kojor i lekmanna ålder så till ett hus. Känner väl att jag gjort okey ifrån mig. Dock ej toppkvalite på alla grejjer men är funktionellt och modernt. Dock inge slarv eller så men helt okey.
Well.. all for me.
Detta svar borde kanska sitta i ahns andra tråd, men det hamna här.
tipset är att alltid ha gummi hanskar när man fogar. Man får ruskit torra händer annars, deta gäller även andra arbeten när man komer ikontakt med vattenbaserade produkter i stil med denna.
tipset är att alltid ha gummi hanskar när man fogar. Man får ruskit torra händer annars, deta gäller även andra arbeten när man komer ikontakt med vattenbaserade produkter i stil med denna.
AX skrev:Har ingen åsikt ang kaklingen, har aldrig kaklat själv o räknar med att det kommer se hemmagjort ut när jag väl ger mig påt... men däremot så blir man fundersam på om det bara mig det är fel på iom att ingen kommenterat överskåpen vid handfatet... börjar juh tro att det är normalt med ett köksbygge i badrum numera?
Det är ju före bilderna, det där har han ju rivit bort
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
CarMan skrev:[quote author=AX link=1138734845/0#28 date=1139700253]Har ingen åsikt ang kaklingen, har aldrig kaklat själv o räknar med att det kommer se hemmagjort ut när jag väl ger mig påt... men däremot så blir man fundersam på om det bara mig det är fel på iom att ingen kommenterat överskåpen vid handfatet... börjar juh tro att det är normalt med ett köksbygge i badrum numera?
Det är ju före bilderna, det där har han ju rivit bort[/quote]
Nej det är väl "efterbilder".
Jag undrar (liksom Elinstalleraren) vad det är för elsladdar som finns i hyllorna i duschen?
Samt om du får upp dörren helt pga. bänkskivan eller om det är en synvilla?
Detta med att folk klagar tycker även jag att man skall tåla ...till viss del.
Själv har jag snappat upp det som Plattsättaren och ACME beskriver som fel/brister och kan se VAD det är de stör sig på samt lagt det på minne.
Modigt av Snickar-Palle att lägga upp bilder trots att som han säger "dock ej toppkvalite på alla grejjer".
Jag kör efter samma princip - learning by doing och det är naturligtvis omöjligt att kunna åstadkomma ett absolut 100 procentigt resultat om det är första gången man gör något.
Har heller inte sett nån använda såna överskåp,men det är ju bra med nya friska ideér,varför behöver allt vara "efter ett visst mönster",dessutom borde det finnas stor plats att förvara grejer på bara dom inte "sticker ut" så mkt att man skallar i när man böjer sig över tvättfatet.AX skrev:Har ingen åsikt ang kaklingen, har aldrig kaklat själv o räknar med att det kommer se hemmagjort ut när jag väl ger mig påt... men däremot så blir man fundersam på om det bara mig det är fel på iom att ingen kommenterat överskåpen vid handfatet... börjar juh tro att det är normalt med ett köksbygge i badrum numera?
Morsning korsning grabbs and girls.. 
-Överskåpen ÄR efterbilder och ÄR köksskåp. Fanns en tanke bakom, dels då badrummet är litet så vill man ha plats att ha grejjer i, dom är mkt mer djup än ett vanligt badrumsskåp, det enda jag gjort är att byta glaset mot spegelglas.
-Kablaget i dushcen, mm.. tål att tänkas och diskuteras om hehe ;D. Svagström på 2 volt och 3 ampere. Elektrikern bara skakade på huvet och gick ut haha.. men på denna finns det både jordat och jfb så jag är ej bekymrad eller skraj. Allt är gjort enligt konstens alla regler med tätning numera. Så kan spola vatten bäst jag vill utan att få lite BZZ BZZ i mig.
FÖRmodligen ej godkänt av ja vilken nu myndighet det är men dom bor ju ej här och jag tar risken att stå och duscha med ett fint ljussken över mina shampo flaskor. :
-Bänkskivan är ingen synvilla, men går mkt bra att få upp dörren. Anledning te detta var att det bara fanns utrymma te 54,5 cms djups tvättis... och hittade en med 54 cms djup.. och ville då ha bänkskivan att sticka ut. På den lille änden som sticker ut sitter det diod som lyser rart i det lilla hörnet numera.
Mkt el, och mkt vatten... härligt. Man skall leva farligt och ingenting i världen skulle ha kommit till om man ej gjort det.
-Överskåpen ÄR efterbilder och ÄR köksskåp. Fanns en tanke bakom, dels då badrummet är litet så vill man ha plats att ha grejjer i, dom är mkt mer djup än ett vanligt badrumsskåp, det enda jag gjort är att byta glaset mot spegelglas.
-Kablaget i dushcen, mm.. tål att tänkas och diskuteras om hehe ;D. Svagström på 2 volt och 3 ampere. Elektrikern bara skakade på huvet och gick ut haha.. men på denna finns det både jordat och jfb så jag är ej bekymrad eller skraj. Allt är gjort enligt konstens alla regler med tätning numera. Så kan spola vatten bäst jag vill utan att få lite BZZ BZZ i mig.
-Bänkskivan är ingen synvilla, men går mkt bra att få upp dörren. Anledning te detta var att det bara fanns utrymma te 54,5 cms djups tvättis... och hittade en med 54 cms djup.. och ville då ha bänkskivan att sticka ut. På den lille änden som sticker ut sitter det diod som lyser rart i det lilla hörnet numera.
Mkt el, och mkt vatten... härligt. Man skall leva farligt och ingenting i världen skulle ha kommit till om man ej gjort det.