ej klart, lite lull lull kvar.. men men tar sig sa mordbrännarn... LISTERNA kvar :'(

Amerikanska duschhuvet...
url]

Jahapp, så vart det...
url]

Another angle.
url]

Måste faktiskt säga att jag är rätt så impad av mig själv. Only 24 vårar, homse och galen... sjukt ju.

>:( Kan du rappa på och få upp listerna så blir det kanooon. ;) :)

Men listerna spapar man väl tills huset ska säljas ::) ::) :-[
Himla bra blev det :D

morsan skrev:
Men listerna spapar man väl tills huset ska säljas ::) ::) :-[
Ja, jag vet men jag tänkte att Snickar_Palle skulle vara först med denna innovation. :)

:D *ler* Brett, nej haha irriterar mig grymt på att det ej finns nåra lister men är ju såååååååå tråkigt ju. :'(

P
Plattsattaren skrev:
Får man fråga vem som har kaklat i duschdelen, Det ser ju rent ut sagt för j*vligt ut...
Sant. Elakt sagt, men sant..

>:( Nu ska ni inte vara elaka mot Snickar _Palle. Han har gjort så gott han har kunnat. Själv är han belåten med sitt arbete och vill gärna visa upp det.

::) Visst kan en yrkesman ha synpunkter men kanske ska man välja sina ord. :-/

vad är det för elsladdar som finns i duschen. ser inte så lockande ut

Kan fixa en rörmokare som drar rören.

• IMG_175900.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker både Plattsattaren och Acme är skyldiga Snickar_Palle en ursäkt, har man inte mer konstruktiva synpunkter än så kan man lika gärna vara tyst.

/Mario

Vad är det för typ av kakel?
Pris/m2?

Känns bra att få lite försvar, vill bara veta vad som ser fördjävligt ut, som ja ni ser så är det ej fullständigt klart man kan "get the picture" iaf.
Kan tänka mig att det är kaklet vid duschhyllorna som "brinner" i ögonen samt avslutning uppe vid taket....

Hyllorna:
EJ jag som gjort detta, min fader då jag var i USA, men Palleman skall grejsa detta... klä in allt i ett par figursydda kromade i en ram/plåtkanter runt hyllorna.

Avslutning på kakel:
Det är jag däremot skyldig till. Men varför kakla hela vägen upp? Där uppe skall jag väl ej spola vatten heller? Skall nämligen ha ett par lister med inbyggd ljusramp som täcker detta. Då är det bra med lite utrymme baktill, get it? Varför lägga ner en massa onödig tid på detta som ingen kommer att se?

>:(There, sade and done.. Palleman is on war! :-/

P
Det jag stör mig på är;

- Skärningarna runt hyllorna. Borde ha jollats/gerats eller använt kakellister.
- Fogarna i hyllorna följer inte väggfogarna. Varför?
- Plattor som tandar (bakre väggen) och skevar (ovanför främre hyllan). Drar ner intrycket och hade lösts med mer noggrannhet, jämnare underlag och en gummiklubba vid sättningen.
- Fogarna på bakre väggen följer inte fogen på duschväggen. Varför?
- 8(!) st skärningar runt slukristen. Slukristen/golvplattorna anpassas så att man slipper så mycket vassa och fula skärningar som möjligt. Om slukristen hamnar mitt i en platta kan man antingen såga ur ett hål mitt i plattan, eller skära diagonalt från silens hörn till plattornas hörn om man inte har en såg.

Jag har dock sett värre, men varför mäta sig mot det..
Det är inte alltför ovanligt att hemmapulare ger sig på badrum med, minst sagt, varierande resultat. Att vi yrkesmän tycker det ser bedrövligt ut spelar väl ingen roll så länge badrummets ägare är nöjd, men man få vara beredd på kritik om man hänger ut sitt resultat på nätet och frågar "vad tycks?"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.