Det här ska vara en tråd för oss som har en massa idéer men kanske inte kommer att göra verklighet av det.
Jag skulle vilja göra ett musikrum åt mina barn. Sonen spelar elgitarr i ett hårdrocksband och dottern gillar popmusik och älskar att sjunga och uppträda. I vårt nya hus kommer vi att ha ett rum i källaren som skulle passa. Alla väggarna skulle målas svarta. I ena änden ha en scen där hela bandet får plats och på väggen mittemot tapetsera med ett foto av publik på en konsert. I taket ovanför publikbilden spotlights och på golvet en soffa. På väggen bakom scenen skulle det vara nån cool målning som passar både hårdrock och pop, men vet inte riktigt vad än.
Själva musikutrustningen håller sonen koll på. Mick och högtalare samt karaoke har jag koll på.
Bra belysning i taket eftersom man tyvärr måste städa ibland.

Totte_S
Vi har köket ovanför en källare som vore optimal för vinförvaring. Hade en idé när vi renoverade köket att bygga en vinförvaring som gick att hissa upp i köket genom golvet. Det gick bort eftersom vi hellre köper viner färdiga att dricka än att chansa på att lagra till det bättre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.