Nissens Nissens skrev:
Nej, det är som andra skrivit så att läkare har anmälningsplikt och gör en anmälan helt enkelt.
Ja, och det är inte samma sak som att "alla oavsett ålder som inte anses lämpliga som bilförare av läkare borde ju inte ha körkort".

Den anmälningsplikt du skriver om innebär "får inte underkännas av läkare" medan det som jag skriver som citat ovan betyder "måste godkännas av läkare".

Vid första anblicken kan detta låta som samma sak men det är det inte om ni tänker efter.

Alfredo Alfredo skrev:
Vid första anblicken kan detta låta som samma sak men det är det inte om ni tänker efter.
Det är olika saker. Jag kommenterar bara den ena, anmälningsplikten. Det jag citerar.
Så blanda inte in mig i diskussionen om läkarintyg.

Alfredo Alfredo skrev:
Återigen, denna anmälningsplikt handlar om när en läkare finner att någon är olämplig. Jag kommenterar förslaget att det ska krävas "lämplighetsintyg" från läkare för att inneha körkort.
Du och jag för tydligen två parallella diskussioner. Och verkar ganska eniga.

Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Ja, och det är inte samma sak som att "alla oavsett ålder som inte anses lämpliga som bilförare av läkare borde ju inte ha körkort".
Nähä. Där ser man.
Alfredo Alfredo skrev:
Den anmälningsplikt du skriver om innebär "får inte underkännas av läkare" medan det som jag skriver som citat ovan betyder "måste godkännas av läkare".
Ja, och varför du skriver om det är en gåta. Det var ju inte det detta handlade om.
Alfredo Alfredo skrev:
Du menar tänker efter före? 😉

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.