61 200 läst ·
470 svar
61k läst
470 svar
Vad tycker ni om att man vill förbjuda biltvätt hemma?
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 325 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 325 inlägg
Ptja, finns ju folk som ska ha kopparpasta på precis allt trots att det ska sitta med loctite osv så... Besiktningen slår aldrig ner på inre styrleder heller pga att dom inte kan se om glappet är i styrleden eller styrväxeln utan att demontera damasken så där har vi en risk för fel osv. Men jag ville mest upplysa om att bromsarna är sekundära efter styrningen.Tomture61 skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 325 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 325 inlägg
Nu är våra inlägg 1000 mil från TS inlägg 😊RoTe skrev:
Ptja, finns ju folk som ska ha kopparpasta på precis allt trots att det ska sitta med loctite osv så... Besiktningen slår aldrig ner på inre styrleder heller pga att dom inte kan se om glappet är i styrleden eller styrväxeln utan att demontera damasken så där har vi en risk för fel osv. Men jag ville mest upplysa om att bromsarna är sekundära efter styrningen.![]()
Vi ska nog inte hetsa upp oss allt för mycket för ett förslag från ett särintresse som med all sannolikhet inte kommer att gå igenom och om det mot förmodan sker bara blir ytterligare en tramslag som ignoreras av det stora flertalet.
Hej och välkommen till forumet Tomas!T Tomas Melander skrev:
Så om jag tvättar bilen på gräsmattan med en hink vatten och några droppar bilschampo nu menar du att det går ner i grundvattnet? (Dagvatten ledningar och asfalterade ytor finns inte här)
Absolut inte kommunen, dom ska hålla på med kärnverksamhet inte biltvätt! Däremot kan villaägarföreningar eller bostadsrättföreningar med fördel fixa tvättplatser eller plats för allmän service och underhåll av fordon. Det står dom helt fritt att göra redan idag.K Kurtan2020 skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 325 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 325 inlägg
Tror du överskattar vattenrening på tvättstationer .RoTe skrev:
Visst de med borsttvätt återanvänder vattnet (kan ngn berätta hur / var i tvättprosessen)
Detta tills det är en hög koncentration av saltvatten 🙂👍😁