Hej! Jag flyttade in i 70-talsvilla för 2 månader sedan. Idag var jag upp på vinden och hittade vad jag tror är vitmögel ovanför badrummet/bastun. (Se bild)
I besiktningsprotokollet står följande ang vind:
"Det förekommer fuktmärken på undertak från tidigare läckage"
Taket är bytt för några år sedan så jag misstänker att fuktmärken är kvar sen innan dess.
Vad skulle ni ha gjort nu? Jag har bokat en gratis mögelundersökning från ett lokalt saneringsbolag. Funderar på om en avfuktare bör installeras. Finns det på kartan att vår dolda-fel-försäkring via Aticimex täcker det?
Tacksam för bollplank.
I besiktningsprotokollet står följande ang vind:
"Det förekommer fuktmärken på undertak från tidigare läckage"
Taket är bytt för några år sedan så jag misstänker att fuktmärken är kvar sen innan dess.
Vad skulle ni ha gjort nu? Jag har bokat en gratis mögelundersökning från ett lokalt saneringsbolag. Funderar på om en avfuktare bör installeras. Finns det på kartan att vår dolda-fel-försäkring via Aticimex täcker det?
Tacksam för bollplank.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Tack för svar. Jag tänkte mer att eftersom det inte står något om mögelangrepp i protokollet så kanske den försäkringen täcker. Jag menar, det har ju varit upp en besiktningsman på vinden. Men å andra sidan så kan ju angreppet ha skett sedan dess. Kan det gå så fort?T TheGame skrev:
Men jag tar med mig, tvätt, mät fukt i trä, titta om några månader igen.
Klicka här för att svara