Hej mina vänner,

Är i färd med att köpa mitt första hus(!!) och ser fram emot allt vad det innebär.

Nu har vi kikat på ett gammalt hus och detta är då vinden. Vad säger ni? Hur ”illa” är detta? Jag syftar på vitmöglet, men ni kanske ser annat jag inte ser…?

• Vindsutrymme i ett gammalt hus med träbjälkar, träpaneler och isoleringsmaterial. Möjliga tecken på vitmögel finns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal trävind med isolering, synlig vitmögel på träbalk, fönstergaller i bakgrunden; ficklampa lyser upp trägolv och brädvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M MangeB123 skrev:
Hej mina vänner,

Är i färd med att köpa mitt första hus(!!) och ser fram emot allt vad det innebär.

Nu har vi kikat på ett gammalt hus och detta är då vinden. Vad säger ni? Hur ”illa” är detta? Jag syftar på vitmöglet, men ni kanske ser annat jag inte ser…?
Som jag kommer ihåg det så är det inte bra men inte jättefarligt, det är ett första tecken på "nu är det verkligen dags att rätta till den höga fukthalten".

Som sagt: ignorera inte detta utan ta reda på vad du kan göra för att förbättra klimatet på vinden.

Har husets värmekälla kanske ändrats? Ingen varm skorsten på vinden längre kanske?

• Gilla
MangeB123 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.