Hej!

Jag har två rum där jag behöver fixa nytt innertak. Har tagit bort det befintliga taket som var någon form av panelskivor eftersom de började bukta neråt vid skarvarna.

Under panelen satt det skivor (se bild 1 och 2) som jag tänker att jag ska sätta det nya träskivstaket i (se bild 3 för typ av tak jag ska sätta upp).

Hur skulle ni göra för att sätta nya taket? Jag har svårt att hitta reglarna under skivorna och funderar därmed på att försöka få ner en för att se. Dock svårt att bara få ner en har jag noterat. Alternativt två är att jag tar ner alla skivorna och få enkelt ser reglarna och sätta nytt tak i de gamla reglarna om de ser bra ut.

Skriver här då jag är lekman och misstänker att de kanske finns något bättre sätt att göra det på.

Mvh Gustav

• Närbild av vita innertaksskivor med synliga skarvar och ojämnheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad innertakskiva med synligt lager av material, visar hål och skrapan vid kanten på en vägg.
    Skapa konto
  • Vitt innertak med smala, vertikala träpaneler och en brandvarnare monterad i mitten.
    Skapa konto
Jag skulle riva även skivorna om du inte hittar reglarna. Glesa ner sen så du kan dra el och få ett rakt regelverk att sätta panelen på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.