Cricce skrev:
Intressant resonemang... nu då jag och el inte alls går ihop så gick det här över mitt huvud... kanske bäst att hålla sig borta från elverktyg då och kolla in annat istället...

MEN...Hur är det då om man köper ett batteridrivet verktyg, som t.ex. en skruvdragare till vilken man redan har en laddare för vårt nät från förr.
Går då dom batterierna att ladda i den "gamla" laddaren om det är samma serie verktyg, eller är batterierna oxå annorlunda? (blev kanske lite krånglig text :o, hoppas ni förstår)
Ja det fungerar så länge det är samma serie+spänning så som du själv sa.

15 papp och den här CNC maskinen är din.:)

Den där såg väldigt intressant ut, men jag håller inte på med så mycket finsnikeri och "gravering"... samt att den e lite tung att ta hem; kan hända jag får lite sura blickar på flygplatsen :D

Du ska handla gasolgrill och tillbehör. Där har vi inte en chans.....

Har en släkting på andra sidan dammen som jag tänkte använda som kurir tidigare. Då kollade jag upp laserpass (som nämndes tidigare i tråden) och även Peltors radiokåpor med audioingång och medhörning. Har för mig att Amazon hade skapligt pris på dessa.

H_L: Hmm, Peltor + iPod skulle vara skönt när man skall röja backen från sly i sommar var och varannan vecka, visste inte ens att dom gjorde såna, tack för det tipset.

Styrman: Blir för stort att ta hem :)

Jag hade bland allt annat gottis sett till att få med mig någon vettig väska från http://www.vetopropac.com/ -- börjar bli trött på att flytta runt verktygen i en hink mellan projekten i huset...

phl skrev:
Jag hade bland allt annat gottis sett till att få med mig någon vettig väska från [länk] -- börjar bli trött på att flytta runt verktygen i en hink mellan projekten i huset...
Ja en sådan väska skulle vara någonting.

Rund_skruvad skrev:
phl skrev:
Jag hade bland allt annat gottis sett till att få med mig någon vettig väska från [länk] -- börjar bli trött på att flytta runt verktygen i en hink mellan projekten i huset...

Rund_skruvad skrev:
Ja en sådan väska skulle vara någonting.
Jo den är oxå på listan redan, sen undrar jag bara vilken typ som skulle vara bäst; den öppna eller den slutna?
Då jag vill ha med mig en vanlig handsåg så är det nästan OT-XXL eller XXL-F som jag ser på, men det kanske ändrar då man ser dom live.

Jag var först helt insnöad på den slutna men så som jag tänkte använda den, att kånka runt prylar mellan tillfälliga arbetsplatser, tror jag den öppna är bättre.

OK. jag har då bl.a. tänkt ha den som en förvaringsplats för mina handverktyg. Där vi bor nu finns ingen verkstad att ha verktygena i utan jag har dom spridda lite här och där runt lägenheten; skruvmejslar i nån låda, tänger i nått skåp o.s.v.

Tror den slutna backen skulle fungera bra för detta ändamål, iaf än så länge då jag inte har sååå många handverktyg :)
Sen i framtiden (läs när jag får tillgång till verkstad :D) ändrar väl användningen till just det phl skriver, att konka runt behövliga verktyg på diverse byggprojekt.:rolleyes:

Ja'a, vara 6 veckor kvar till resan. Har fått ihop en liten lista på tips iaf :D

Snabb fråga: Vilken av dessa 2 spikpistoler skulle vara bäst med tanke påpris och kvalitet? Om kvaliteten är ok för båda blir det DeWalten.

Senco SN902XP = 269$
DeWalt D51844 (Reco.) = 140$

Prisskillnad 129$

Båda tar 20* spik från 50-90mm

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.