Har ett garage med lecablockväggar. Garaget är byggt runt 60 talet skulle jag tro. Skall nu vilja få väggarna släta samt isolera lite grann. Jag tänkte regla upp väggarna med trälekt o skruva fast o limma dessa regellekt mot lecablockväggen. Sedan köpa frigolit 3 cm o limma detta med på lecablockväggen mellan lekten. Sedan osb skiva o skruva på dessa lekt o sedan renoveringsgips ovanpå detta. Vad tror ni? Hur går det med fukt? Tacksam för
 
  • Garage med lecablockväggar, orange åkgräsklippare, hyllor och ett fönster i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle inte använda cellplast pga brandrisken och att den är tråkig att montera. Gällande fukt är det bättre att få till isoleringen på utsidan men det kanske inte är möjligt i ditt fall?
 
J
Bättre att lägga på cellplast direkt mot väggen och putsa på det så är det inte fukt känsligt..
 
Jag tror att läkten riskerar att bli fuktig och kanske ruttna med tiden.

Föreslår att du putsar invändigt och isolerar och fixar en lämplig fasad utvändigt om du ska ha garaget uppvärmt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.