3 656 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Vad ska vi ha för golv i köket?
hej.Coffsson skrev:
antar att du har 28x95 spontat.
ok, riv upp detta, under detta kommer bjälkarna som troligtvis e en del skeva och som byggaren sj en gång i tiden försökt rikta upp.
köp 2"4" å slå på vida sidan om å rikta upp i våg.
ta nu golvbrädorna som du rev upp, kapade å klara men rensa på spik.
lägg nu dessa 19 cm cc å vid varje vändning som slangen gör så tar du överhandsfräsen lr kapågiren å fräs bort så du kan böja slangen in till nästa rad.
plåtarna köper du på hornbach 1100kr tror jag för 40 st.
tror att du klarar dig me detta.
köp golvspån å lägg på å skruva dit(glöm ej å limma golv å spont).
sen foam å parkett.
med detta har du återvunnet matrial samt bara byggt upp golvet 22mm.
hoppas du tycker detta lät bra?
givetvis en shunt nånstans där du kan styra värmen+en termostat 160cm upp på väggen...
mvh
snickar estwing
japp den köpte jag där me.
billigaste alternativet.
finns 90m å 200 m å tror det va 16 slang.
slangen kostade runt 2500 tror jag för den långa men tror det räcker me din 90m slang faktiskt.
när du spikar fast spont brädorna så limma å skruva fast dessa med spånskiveskruv 57 mm.
likaså 2"4" i gaolvreglarna när du riktar upp, limma bakom dessa me å mata in 4"spik.
mvh
snickar estwing
billigaste alternativet.
finns 90m å 200 m å tror det va 16 slang.
slangen kostade runt 2500 tror jag för den långa men tror det räcker me din 90m slang faktiskt.
när du spikar fast spont brädorna så limma å skruva fast dessa med spånskiveskruv 57 mm.
likaså 2"4" i gaolvreglarna när du riktar upp, limma bakom dessa me å mata in 4"spik.
mvh
snickar estwing
Ställde frågan här: http://www.byggahus.se/forum/vaerme-allmaent/137379-golvvaerme-i-glespanel-behoevs-spanskiva.html
Fick inte klartgjort om det verkligen är nödvändigt generellt att lägga ytterligare material ovanpå plåtar, men har bestämt mig för att göra det ändå eftersom mina 28x95 är lite vinda och krokiga så golvet behövs rätas upp lite.
Fick inte klartgjort om det verkligen är nödvändigt generellt att lägga ytterligare material ovanpå plåtar, men har bestämt mig för att göra det ändå eftersom mina 28x95 är lite vinda och krokiga så golvet behövs rätas upp lite.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden