Coffsson skrev:
ESTWING Mitt kök är ca 380x530. Och vad jag tror (inte kikat under laminaten än) Så är är nog brädorna under 28mm eller något i den stilen iafall. Renoverar på övervåningen och där var det så tjockt så antar att övriga delar i huset är likadana!

Mvh
hej.
antar att du har 28x95 spontat.
ok, riv upp detta, under detta kommer bjälkarna som troligtvis e en del skeva och som byggaren sj en gång i tiden försökt rikta upp.
köp 2"4" å slå på vida sidan om å rikta upp i våg.
ta nu golvbrädorna som du rev upp, kapade å klara men rensa på spik.
lägg nu dessa 19 cm cc å vid varje vändning som slangen gör så tar du överhandsfräsen lr kapågiren å fräs bort så du kan böja slangen in till nästa rad.
plåtarna köper du på hornbach 1100kr tror jag för 40 st.
tror att du klarar dig me detta.
köp golvspån å lägg på å skruva dit(glöm ej å limma golv å spont).
sen foam å parkett.

med detta har du återvunnet matrial samt bara byggt upp golvet 22mm.

hoppas du tycker detta lät bra?

givetvis en shunt nånstans där du kan styra värmen+en termostat 160cm upp på väggen...

mvh
snickar estwing

ESTWING Tack för tippset det låter inte helt fel. Köper du slangen på Hornbach med? Tåls att räkna på lite det här!

japp den köpte jag där me.
billigaste alternativet.
finns 90m å 200 m å tror det va 16 slang.
slangen kostade runt 2500 tror jag för den långa men tror det räcker me din 90m slang faktiskt.

när du spikar fast spont brädorna så limma å skruva fast dessa med spånskiveskruv 57 mm.
likaså 2"4" i gaolvreglarna när du riktar upp, limma bakom dessa me å mata in 4"spik.

mvh
snickar estwing

Flikar in en fråga ang. estwings beskrivning: Varför lägga golvspån ovanpå plåt/slang? Kan man inte bara lägga foam och parkett direkt på plåtarna?

jag håller med... om man nu glespanelat golvbjälklaget så varför trycka dit spånskivor?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.