menar du ds audio appen? isf näe... den försöker logga in med IP-numret som jag har hemma i mitt lokala nätverk... och hittar inte hur man ändrar detta =/

jag valde att ds audio+ds video skulle gå genom quickconnect när jag installerade quickconnect eller vad man ska säga...

Du kan inte använda ditt interna ipnummer när du inte är hemma.

Skriv ditt quickconnect ID i den rutan istället i inloggningsrutan i DSaudioappen.

• Gilla
camaro1969
  • Laddar…
hmm jag kan inte ändra i appen verkar det som.. står ju bara 192.168.1.73 och en pil...

när jag klickar på pilen söker den diskstation i LAN men hittar inget...

mer detaljerat tips skulle uppskattas oerhört!

Tryck inte på pilen, tryck på dina siffror 192.168.1.73 så kan du ändra och skriva ditt quickconnect ID.

Jag har själv en Synology NAS som jag är grymt imponerad av. Det är inte ofta som jag är genomgående positiv till en hemelektronik, men min Synology är jag helnöjd med.

Noseone skrev:
Tryck inte på pilen, tryck på dina siffror 192.168.1.73 så kan du ändra och skriva ditt quickconnect ID.
ja men se där... man kunde tdligen trycka på ip-adressen... men ska jag då ange "quickconnect.to/XXXXXX (<--mitt användarnamn) eller måste jag ange någon ip-adress med siffror??? det verkar inte fungera med namnet....

JAAA D FUNKA med typ ip 192.322.42.26:5000

tusen tack! nu ska jag fortsätta uppleva synologys fantastiska värld! jag hoppas jag blir lika nöjd med nasen som "Troberg"

Fairlane
Bara en allmän kommentar. Om man har mycket data att lagra redan nu kan det vara värt att fundera på att lägga lite extra pengar på att får en NAS med plats för 4 diskar istället för 2. Man kan ju välja att börja med 2 diskar, med möjligheten att bygga på med fler längre fram.

Jag har snart fyllt min 12-diskars NAS, och planerar att köpa en till...

• Gilla
spinout och 1 till
  • Laddar…
vad har du på den Troberg?

nån som vet hur man kan streama till en chromecast? jag har tänkt köpa en sån för att slippa flytta appletv:n :)

thestrut skrev:

nån som vet hur man kan streama till en chromecast? jag har tänkt köpa en sån för att slippa flytta appletv:n :)
Streama från? Själv kör jag Plex på en synology NAS som jag streamar till chromecast, eller ibland från appar i telefonen.

thestrut skrev:
Plex för media. Dock spelar jag det mesta rakt av via SMB, funkar bäst med mina egna program för organisering av data.

Sedan kör jag den som mailserver, bittorrenttankare, webserver, VPN och för mina anteckningar (via Note Station och en Wiki på webservern). Har nog lite mer stuff också, men det här är vad jag kommer ihåg nu.

jag försöker använda DS video och ds audio och tycker det fungerar rätt bra via iphonen. dock lite seegt
skulle du rekommendera mig att försöka mig på Plex, jag antar det är ett program som ska installeras på nasen?

vad är SMB?

vad har du för torrentprogram? är det synologys downloadstation som är bäst/enklast?

På mobilen/surfplatta/SMARTTV behöver du inte gå omvägen via DSvideo. Bara att använda valfri filhanterare.

För torrenter eller magnetlänkar så är det ju bara att klicka på dem i Chrome så startar DS Download.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.