R Restad skrev:
Spelar ingen roll hur golvet ser ut med den rördragningen…😉
Hur skulle rördragningen se ut då? Detta är standard vid nybyggen där rören ska åt två håll. Det är fabrikstillverkade stamfördelare och de egna bockarna ser bra ut.

• Gilla
Vvs montör
  • Laddar…
Gå hem till precis vem som helst. Överallt har kommer du att hitta rörtäckbrickor kring radiatorrör (samt boende som hade varit kapabla att svara på en enkel fråga om hur detta är fel). Det är nämligen därför de flnns.

Du frågade också hur du skulle täcka hålen.
Vad har jag försvarat genom att rekommendera prylen som är till för att täcka hålen? Hur jobbar jag med vare sig golv eller rör?

S Snorki London skrev:
Jag hade gjort ettt bättre jobb, hade iaf varit noggrann
Men varför gjorde du det inte själv då?
Köp ett par täckbrickor o montera innan försäljningen av lägenheten. Går den inte sälja så bror det inte på den golvläggningen...

• Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
S Snorki London skrev:
Hela den här tråden är ett skolboksexempel på varför nivån blir så låg – folk som inte kan bättre sitter och applåderar varandra. Och hur konsekvent vissa försvarar det här får det att lukta mer agenda än ärlig diskussion!
Godmorgon, även om man gör hålen enligt alla konstens regler så måste hålen vara större än rören för golvets rörelse mån, därför används täckbrickor, och i detta fall så är det nära till väggen vilket gör er golvläggning helt OK, Om man lägger limmad parkett så kan man göra hålen i samma diameter som rören enl. en tidigare beskrivning, Jag personligen föredrar täckbrickor även då

• Gilla
arneri68 och 1 till
  • Laddar…
S Snorki London skrev:
Hela den här tråden är ett skolboksexempel på varför nivån blir så låg – folk som inte kan bättre sitter och applåderar varandra. Och hur konsekvent vissa försvarar det här får det att lukta mer agenda än ärlig diskussion!
Medlem i två månader och redan expert på forumets förfall. Intressant.

Fast det är väl rätt ointressant vad som hänt tidigare och att du haft en lat eller dålig golvläggare. Du frågar om lösning och får rådet om täckbricka, som är det normala när det ser ut så där. Vad mer kan du begära?

• Gilla
MasMats och 2 till
  • Laddar…
Alltså på riktigt. Hur skall du kunna gå vidare nu? Du kan inte sälja för du måste informera köparna. OM dom ens accepterar detta så kommer du få ett rejält avdrag. Jag är helt med på din frustration. Speciellt eftersom du har begärt och betalat för att golvbytet inte skall synas. Men nu sitter det där som en fläck i själen som aldrig suddas ut. Oavsett så finns minnet kvar. I dessa tider så är detta absolut bland det värsta man kan utsätta en annan människa för. Jag hoppas innerligt att du hittar en väg framåt. Eller ännu bättre. Bort från detta…

Nu var det visst fika med Byggahus-gänget. Vi skall gå igenom vilka trådar som står på tur att tas över av oss.

• Haha
  • Gilla
carinpeter och 6 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Medlem i två månader och redan expert på forumets förfall. Intressant.

Fast det är väl rätt ointressant vad som hänt tidigare och att du haft en lat eller dålig golvläggare. Du frågar om lösning och får rådet om täckbricka, som är det normala när det ser ut så där. Vad mer kan du begära?
Omläggning av golv

S Snorki London skrev:
Omläggning av golv
Begära, kan du naturligtvis. Men, var beredd på en alternativ lösning ifall hantverkaren inte håller med dig.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Begära, kan du naturligtvis. Men, var beredd på en alternativ lösning ifall hantverkaren inte håller med dig.
Såg även att min dörr är knölig

S Snorki London skrev:
Såg även att min dörr är knölig
Det var ju förskräckligt. Men vad har det med röruttagningarna att göra?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S Snorki London skrev:
Omläggning av golv
Så din ursprungsfråga ”hur gör jag för att täcka hålen?” gäller inte längre?

• Gilla
Tomtenils
  • Laddar…
S Snorki London skrev:
Är inte så munter… anlitade hantverkare för golvläggning.. och blev detta resultat.. hur gör jag för att täcka hålen
Jag förstår att det inte blev som du tänkt dig, men då rekommendationerna säger att det ska vara ett rörelseutrymme på ca 10mm runt väggar, trösklar och rör för att undvika golvknarr, så är det väldigt svårt att se vad det finns för alternativ i just ditt fall. Ser snarare ut som att det är för litet utrymme runt rören. Och som flera har påpekat så är det nog även för litet utrymme för en passbit bakom, men det kan vara en möjlighet. Men hur hade du tänkt dig resultatet? Och hur gick diskussionen med hantverkaren innan, kom den här frågan upp? Oavsett vilket så borde det åtminstone ha suttit täckbrickor när det var klart, även om det inte är det du vill ha

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.