6 085 läst ·
41 svar
6k läst
41 svar
Vad ska jag göra för att få detta att se ok ut
Gå hem till precis vem som helst. Överallt har kommer du att hitta rörtäckbrickor kring radiatorrör (samt boende som hade varit kapabla att svara på en enkel fråga om hur detta är fel). Det är nämligen därför de flnns.
Du frågade också hur du skulle täcka hålen.
Vad har jag försvarat genom att rekommendera prylen som är till för att täcka hålen? Hur jobbar jag med vare sig golv eller rör?
Du frågade också hur du skulle täcka hålen.
Vad har jag försvarat genom att rekommendera prylen som är till för att täcka hålen? Hur jobbar jag med vare sig golv eller rör?
Husägare
· Västerviks kommun
· 464 inlägg
Godmorgon, även om man gör hålen enligt alla konstens regler så måste hålen vara större än rören för golvets rörelse mån, därför används täckbrickor, och i detta fall så är det nära till väggen vilket gör er golvläggning helt OK, Om man lägger limmad parkett så kan man göra hålen i samma diameter som rören enl. en tidigare beskrivning, Jag personligen föredrar täckbrickor även dåS Snorki London skrev:
Medlem i två månader och redan expert på forumets förfall. Intressant.S Snorki London skrev:
Fast det är väl rätt ointressant vad som hänt tidigare och att du haft en lat eller dålig golvläggare. Du frågar om lösning och får rådet om täckbricka, som är det normala när det ser ut så där. Vad mer kan du begära?
Alltså på riktigt. Hur skall du kunna gå vidare nu? Du kan inte sälja för du måste informera köparna. OM dom ens accepterar detta så kommer du få ett rejält avdrag. Jag är helt med på din frustration. Speciellt eftersom du har begärt och betalat för att golvbytet inte skall synas. Men nu sitter det där som en fläck i själen som aldrig suddas ut. Oavsett så finns minnet kvar. I dessa tider så är detta absolut bland det värsta man kan utsätta en annan människa för. Jag hoppas innerligt att du hittar en väg framåt. Eller ännu bättre. Bort från detta…
Nu var det visst fika med Byggahus-gänget. Vi skall gå igenom vilka trådar som står på tur att tas över av oss.
Nu var det visst fika med Byggahus-gänget. Vi skall gå igenom vilka trådar som står på tur att tas över av oss.
Omläggning av golvHep skrev:
Jag förstår att det inte blev som du tänkt dig, men då rekommendationerna säger att det ska vara ett rörelseutrymme på ca 10mm runt väggar, trösklar och rör för att undvika golvknarr, så är det väldigt svårt att se vad det finns för alternativ i just ditt fall. Ser snarare ut som att det är för litet utrymme runt rören. Och som flera har påpekat så är det nog även för litet utrymme för en passbit bakom, men det kan vara en möjlighet. Men hur hade du tänkt dig resultatet? Och hur gick diskussionen med hantverkaren innan, kom den här frågan upp? Oavsett vilket så borde det åtminstone ha suttit täckbrickor när det var klart, även om det inte är det du vill haS Snorki London skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara