6 142 läst ·
41 svar
6k läst
41 svar
Vad ska jag göra för att få detta att se ok ut
Så gör jag som glad amatör när jag lägger laminat......Matti_75 skrev:
Brukar även fylla glipan med nått klet som klarar en del rörelse.
Hantverkare är alltid så stressade och enligt min mening hafsar ihop det mesta för att det skall gå så fort som möjligt, men ändå vara precis tillräckligt bra att det inte skall vara katastrof och kunde skall ha rätt att klaga....
Kan man som köpare leva med den rördragningen så klarar man nog även av att leva med täckbrickor. Förstår att du är missnöjd men att det där skulle leda till att lägenheten inte kan säljas låter osannolikt.S Snorki London skrev:
Det ser jättebra ut!Matti_75 skrev:
Detta är om du har länge AvStånd, nu ligger rören väldigt nära väggen så det finns inte mycket plats för en passbit,sluta häng upp er på små grejer går Mann runt och tittar sådär hittar man hundratals miljoner grejer att klaga på.
Den som skulle avstå ett köp pga detta vore ju i din egen kaliber avseende händighet och lösningsorientering, så det är väl bara att sälja till någon som har en släkting med flanellskjorta?S Snorki London skrev:
Snorki skriver snark😀.S Snorki London skrev:
Släng dig i väggen. Vadå inte kunna sälja lägenheten!
De hade kunnat snesåga som föreslagits, men rören är nära väggen så det blir en liten vinst.
Så vitt jag kan se, är rördragning helt ok. Det har använts en redan kopplade och bockade avstick.
Det är sånt här som 3D-printning lämpar sig bäst för. När man varken behöver nåt som är vare sig starkt eller värme/kemikaliebeständigt. Skulle printat nåt sånt här och limmat ihop:P Pligg85 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men det är förstås väldigt lätt att sitta och säga när man har en 3D-printer...
Helt rätt. Arroganta trådskapare som blir sura när de får mothugg istället för det förväntade daltandet. Det borde styras upp bättre.S Snorki London skrev:
Intet skrev:
Hela den här tråden är ett skolboksexempel på varför nivån blir så låg – folk som inte kan bättre sitter och applåderar varandra. Och hur konsekvent vissa försvarar det här får det att lukta mer agenda än ärlig diskussion!Intet skrev:
Det måste vara fritt runt rören så att golvet kan röra sig. Det enda man kan anmärka på är att det gjordes tomt hela vägen mot vägg. Hur lång sträcka är det där?S Snorki London skrev:
Man sätter som tidigare sagts "muffar" på rören. Det är standard.