S Snorki London skrev:
Perfektion,,
Lägg om golvet

• Haha
MasMats
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Nä det där är inte så bra det kan bli utan en latmans arbete.
Så här görs hålen korrekt.
[bild]
Så gör jag som glad amatör när jag lägger laminat......
Brukar även fylla glipan med nått klet som klarar en del rörelse.

Hantverkare är alltid så stressade och enligt min mening hafsar ihop det mesta för att det skall gå så fort som möjligt, men ändå vara precis tillräckligt bra att det inte skall vara katastrof och kunde skall ha rätt att klaga....

S Snorki London skrev:
Snark… alla ni är botar som försvarar fuskbygge!! Väldigt missnöjd och pga kommer ja inte kunna sälja lgh
Kan man som köpare leva med den rördragningen så klarar man nog även av att leva med täckbrickor. Förstår att du är missnöjd men att det där skulle leda till att lägenheten inte kan säljas låter osannolikt.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Nä det där är inte så bra det kan bli utan en latmans arbete.
Så här görs hålen korrekt.
[bild]
Det ser jättebra ut!
Detta är om du har länge AvStånd, nu ligger rören väldigt nära väggen så det finns inte mycket plats för en passbit,sluta häng upp er på små grejer går Mann runt och tittar sådär hittar man hundratals miljoner grejer att klaga på.

• Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Ställ en golvblomma där på visningen!

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
S Snorki London skrev:
Snark… alla ni är botar som försvarar fuskbygge!! Väldigt missnöjd och pga kommer ja inte kunna sälja lgh
Är du förmögen att svara?
VAD är fel med att föreslå användning av den för ändamålet uppfunna prylen när du frågar?

• Gilla
MasMats
  • Laddar…
S Snorki London skrev:
Den som skulle avstå ett köp pga detta vore ju i din egen kaliber avseende händighet och lösningsorientering, så det är väl bara att sälja till någon som har en släkting med flanellskjorta?

• Gilla
MasMats och 2 till
  • Laddar…
S Snorki London skrev:
Snorki skriver snark😀.

Släng dig i väggen. Vadå inte kunna sälja lägenheten!
De hade kunnat snesåga som föreslagits, men rören är nära väggen så det blir en liten vinst.
Så vitt jag kan se, är rördragning helt ok. Det har använts en redan kopplade och bockade avstick.

P Pligg85 skrev:
Vad är det för gärdsgård som kommer upp ur golvet?

Jag skulle 3D printat ut snygga täckbrickor som precis täcker med rak bakkant.
Det är sånt här som 3D-printning lämpar sig bäst för. När man varken behöver nåt som är vare sig starkt eller värme/kemikaliebeständigt. Skulle printat nåt sånt här och limmat ihop:
3D-modell av två halvcirkelformade fästen, avsedda att limmas ihop, gjorda för att lätt kunna 3D-printas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men det är förstås väldigt lätt att sitta och säga när man har en 3D-printer...

• Gilla
JPT
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Lägg om golvet
Jag hade gjort ettt bättre jobb, hade iaf varit noggrann! Det sjuka är hur infiltrerat detta forum är med företag som sminkar GRISEN!! Lite styrning hade inte varit fel

S Snorki London skrev:
Jag hade gjort ettt bättre jobb, hade iaf varit noggrann! Det sjuka är hur infiltrerat detta forum är med företag som sminkar GRISEN!! Lite styrning hade inte varit fel
Helt rätt. Arroganta trådskapare som blir sura när de får mothugg istället för det förväntade daltandet. Det borde styras upp bättre.

• Gilla
Cruzze och 8 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Helt rätt. Arroganta trådskapare som blir sura när de får mothugg istället för det förväntade daltandet. Det borde styras upp bättre.ö
Intet Intet skrev:
Helt rätt. Arroganta trådskapare som blir sura när de får mothugg istället för det förväntade daltandet. Det borde styras upp bättre.
Hela den här tråden är ett skolboksexempel på varför nivån blir så låg – folk som inte kan bättre sitter och applåderar varandra. Och hur konsekvent vissa försvarar det här får det att lukta mer agenda än ärlig diskussion!

S Snorki London skrev:
Hela den här tråden är ett skolboksexempel på varför nivån blir så låg – folk som inte kan bättre sitter och applåderar varandra. Och hur konsekvent vissa försvarar det här får det att lukta mer agenda än ärlig diskussion!
Vilken "agenda"?

S Snorki London skrev:
Är inte så munter… anlitade hantverkare för golvläggning.. och blev detta resultat.. hur gör jag för att täcka hålen
Det måste vara fritt runt rören så att golvet kan röra sig. Det enda man kan anmärka på är att det gjordes tomt hela vägen mot vägg. Hur lång sträcka är det där?
Man sätter som tidigare sagts "muffar" på rören. Det är standard.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S Snorki London skrev:
Företag?
Sluta tala i gåtor och sjung ut så kanske det känns bättre.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.