Hej. ska låta hantverkare bygga min altan på 48kv/m 12*4m Borrning och gjutning måste göras åkså. plan mark med ca 90cm mellan mark och blivande däck. Vad är normalpris för detta??

hej... svart lr vitt?

mvh
snickar estwing

Normalpris för en snickare ligger väl runt 300-350 kr/timmen. Så är det i alla fall där jag bor (Bohuslän).

Socke skrev:
Normalpris för en snickare ligger väl runt 300-350 kr/timmen. Så är det i alla fall där jag bor (Bohuslän).
plus moms:(

Snickare jag känner menar att 1.000 kr per kvadratmeter inkl. arbete och material är ett normalt pris om man gör en standardaltan utan alltför mycket krusiduller - vitt alltså :D

Svarta priser har jag ingen större koll på :cool:

Detta pris ger man om någon frågar sådär i förbifarten. Priset kan bli ett annat efter besiktning av platsen, diskussion med kunden och sedan offert - lägre eller högre.

Priset beror också på var i landet du bor. Det kan vara oerhörda skillnader på Stockholmspris, Göteborgspris och övriga-landet-priser. Timpriser kan ligga mellan 350 och 600 kr . . . eller mer. Om snickaren egentligen inte vill ha jobbet, så får du ett skampris, som du sannolikt tackar nej till :eek: Jag har hört om priser på 100.000 kr för en altan på 50 kvadrat! Kanske betalar man detta för en altan i Djursholm?

Ovannämnda är baserat på mina erfarenheter. Det finns säkerligen andra svar baserade på ännu mer omfattande erfarenheter . . .

vid sidan om pris vi sådan altan ligger runt 17K i arb kostnad...

mvh
snickar estwing

peegee4 skrev:
Jag har hört om priser på 100.000 kr för en altan på 50 kvadrat! Kanske betalar man detta för en altan i Djursholm?

QUOTE]

Eller PÅ Djursholm ;-)

estwing skrev:
vid sidan om pris vi sådan altan ligger runt 17K i arb kostnad...

mvh
snickar estwing
Så pass. Räknar du med 40 eller 50 timmar ?

timmarna vet jag ej förrens det är klart.. men på den kvadraten av altan tar jag å min arbkamrat runt 17K.
gjuter veckan innan sen kör vi lördag å söndag sen kan du ställa solstolen på plats....

mvh
snickar estwing

Vitt så klart, man ska ju dra sitt strå till svenska välfädren :-)
Hittade en firma som tog 320kr/timme + moms, den e de ju rot på det...
De var här igår och borrade hålen, idag ska de komma och gjuta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.