Jag har ett uthus i min sommarstuga som jag ska bygga om till våtrum. Valet faller på plastmatta då det inte är uppvärmt på vintern och troligen kommer att röra sig en del.

Rummet är 6 kvm golv och jag vill ha våtrumsmatta på golv och väggar. Underlaget är färdigt och är gips på vägg och masonite på golv, spacklat och klart.

Vad borde detta kosta inklusive matta ?

De två hantverkare jag lyckats få lämna pris vill ha 12.000 inkl. moms för detta. I det priset har dom räknat med att de inte behöver göra något underlagsarbete och inte lägga primer eftersom jag ska ha duschkabin och handfat i utrymmet.

Ett snabbt överslag visar att det går åt 10 meter matta (2 meter bred) som kostar kanske 3000:-? Detta ger 9000:- över till arbete. Eftersom det skulle gå på en dag så räknar jag med 8 timmar vilket ger en timpenning på över 1000:- i timmen.

Ska jag sadla om från IT-arkitekt till mattläggare eller har ni andra synpunkter ? Helst förslag på en bra mattläggare i Skövdetrakten.

Anders M skrev:
Ska jag sadla om från IT-arkitekt till mattläggare
Det tycker jag. ;)

mvh
David

Jag fick betala 310:- kvm
Då var det inklusive matta.

Så totalt 14500:- för golv och vägg på 11kvm stort badrum.

Hej!

Jag gav 6054:- inkl moms för badrum på 4m[sup]2[/sup]. Våtrumsmatta på golv och vägg. Då ingick även finjustering av mitt underarbete  ;D

Det blir väl ca 280kr/m[sup]2[/sup].

/Ingenjören

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.