104 990 läst ·
1 442 svar
105k läst
1,4k svar
Vad ser ni på?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 149 inlägg
Bytte från mobilt bredband till Starlink i stugan i Härjedalen. Från runt 10 mbit till 200, dessutom billigare månadskostnad. Vi kör allt via en Nvidia shield tv. Play tjänster är ju överlägsna. Sen Smartube Next för reklamfri Youtube.Karl webmaster Johansson skrev:
Jag har haft mobilt bredband via en 4G TP-Link Archer 200 sedan uppåt 10 år tillbaka som funkar super och det är så jag får internet i mina stationära datorer, laptops och tablets. Och kan självklart streama alla TV-kanaler den vägen - IN I DATORERNA!
Däremot har jag testat att dra en nätverkskabel direkt från routern/modemet till TVn och det funkade inte. Däremot borde det rimligen fungera att dra rätt kabel från laptopen till TVn. Laptopen har ju bevisligen rätt signal in för att visa TV på skärmen. Så rimligen kan jag vidarebefordra signalen från datorerna till TVn borde det fungera!??
Å andra sidan... TVn är en "superTV" från Samsung (1080p) som jag köpte gissningsvis ca 2010 som aldrig varit något fel på, så det skulle iof sig kanske vara dags att köpa ny TV. Får se hur framtiden ser ut efter nyår. 😀
Btw, tack för ditt svar och tips! 👍
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Avslutad: Vinn en självnivellerande krysslaser
Tävling -
Många försäljningar men oförändrade huspriser
Artikelkommentarer -
Hur löser man tv-tittandet och mobiltelefoni för mina föräldrar?
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Modernisera en lantlig känsla i kök - är det möjligt?
Kök -
Efterlyser ritning till plåtskjul Duramax
Byggmaterial & Byggteknik