En samling dårar som äter chili. Vinnaren ser ju helt oberörd ut !

Härlig story om Carlos Santana. Såg honom i Manila 1996 när jag precis börjat jobba där åt Ericsson. Härlig konsert, utom sista låten som var typ 45 min långt gitarrsolo, vilket blev för mycket.

Coolt att man kunde köpa öl och Tequila i mittgången under konserten 👍

• Gilla
akby och 1 till
  • Laddar…
Hon övade bara lite inför GTA 6 😆😉 Herre jävlar , blev dyrt det där....

• Haha
Tokslut
  • Laddar…
F Fredrikssen skrev:
Fotbollsallsvenskan! 😊
Idag?

F fusion skrev:
Hon övade bara lite inför GTA 6 😆😉 Herre jävlar , blev dyrt det där....

[media]
SCMODS

Här är originalet.

Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
VM final i Backgammon 2026.

Av en slump kom jag via YT in på lite historik om arkadspelen i datorspelens ungdom. Minns speciellt ett spel från 1980 som rankas som ett av de mest svårspelade ända fram till idag ! Williams Defender.

En kort intervju med skaparen av spelet och en sekvens med en som spelar på svåraste nivån.

Minns en kompis från sommarstugan som var bortskämd stockholmare som hade ett eget sådant arkadspel hemma. Vi besökte kondis där de hade samma spel varvid han puttade i 2 kr och spelade i evigheter , samlades en del imponerade åskådare.

Någon som provat? Har MAME emulator i PCn med c 6000 spel , bl.a. detta, men man måste nog ha kopia av original layouten på gamepad för att ha en ärlig chans.

C
F fusion skrev:
Någon som provat? Har MAME emulator i PCn med c 6000 spel , bl.a. detta, men man måste nog ha kopia av original layouten på gamepad för att ha en ärlig chans.
Helt rätt, det kräver i princip originalets kontrollpanel för att vara spelbart i och med att man skjuter, gasar och vänder med knapparna vilket man i princip måste kunna göra simultant. En fundamental del av spelet är fingerkoordinationen vilket inte riktigt framgår av filmklippen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.