Fredagskväll, några kalla och säsongsavslutning av Tulsa King.
Vågar nog påstå att det är en av de bästa serierna jag sett!

En ölflaska, glas med öl, och stearinljus framför en TV som visar "Tulsa King".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tjureda och 3 till
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:

[bild]
Då kan du inte sett Band of Brothers.....😊😉

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Världscupen är igång, från Ruka denna helgen.
Sprintprolog och klistrad i soffan.

• Gilla
fusion
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Världscupen är igång, från Ruka denna helgen.
Sprintprolog och klistrad i soffan.
Och att inte förglömma, superdagen där svenska damer å herrar bokstavligen sopade curlingbanan i finalerna !🏆🥇

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
galento
Såg en dokumentär om en av us värsta mördare på Youtube. Ed Gein , som bl.a
gjorde lampskärmar och handskar av offrens hud. Han serverade även soppa i skålar av kranium mm mm.

Ofattbart vilka människor det finns och
har funnits.

• Wow
Maria T
  • Laddar…
J
P-plats P-plats skrev:

[bild]
Lite kul att Stallones dotter är med..

• Gilla
P-plats
  • Laddar…
RoTe
P-plats P-plats skrev:

[bild]
Tyckte att säsong tre var ett lågvattenmärke för serien, sevärd men stundtals mycket tråkig.

RoTe RoTe skrev:
Tyckte att säsong tre var ett lågvattenmärke för serien, sevärd men stundtals mycket tråkig.
Håller med om att säsong tre var mer ojämn än de övriga och endel transportsträckor.

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
The Gentlemen - Netflix
Nu har även jag hittat denna serie. Lagom skruvad. Det kommer tydligen en säsong till nästa år.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Det jag ser dagligen, eller i vart fall måndag till fredag är Nyhetsdagen i TV4 som sänds måndag till fredag 12:00 - 19:00. Tyvärr slocknar min TV4 om några veckor när TV4 slutar med sina marksändningar. Saknar för övrigt både fiber (fiber lär säkerligen inte bli grävt innan helvetet fryser till is) och smartTV. 😢

Karl webmaster Johansson Karl webmaster Johansson skrev:
och smartTV.
Någon form av anständig internetuppkopplingen behöver du för att fortsätta titta men du behöver absolut ingen smart-TV. Det finns massor av andra lösningar. Själv använder jag en Chromecast.

Alfredo Alfredo skrev:
Någon form av anständig internetuppkopplingen behöver du för att fortsätta titta men du behöver absolut ingen smart-TV. Det finns massor av andra lösningar. Själv använder jag en Chromecast.
Jag har haft mobilt bredband via en 4G TP-Link Archer 200 sedan uppåt 10 år tillbaka som funkar super och det är så jag får internet i mina stationära datorer, laptops och tablets. Och kan självklart streama alla TV-kanaler den vägen - IN I DATORERNA!
Däremot har jag testat att dra en nätverkskabel direkt från routern/modemet till TVn och det funkade inte. Däremot borde det rimligen fungera att dra rätt kabel från laptopen till TVn. Laptopen har ju bevisligen rätt signal in för att visa TV på skärmen. Så rimligen kan jag vidarebefordra signalen från datorerna till TVn borde det fungera!??

Å andra sidan... TVn är en "superTV" från Samsung (1080p) som jag köpte gissningsvis ca 2010 som aldrig varit något fel på, så det skulle iof sig kanske vara dags att köpa ny TV. Får se hur framtiden ser ut efter nyår. 😀

Btw, tack för ditt svar och tips! 👍

Karl webmaster Johansson Karl webmaster Johansson skrev:
Däremot borde det rimligen fungera att dra rätt kabel från laptopen till TVn.
Ja det bör fungera.

Intet Intet skrev:
Den här är riktigt bra. [länk]
Den såg jag för typ 15 år sedan..javisst den är bra, det finns två uppföljare också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.