4 973 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Vad räknas som ett gårdshus?
I vår detaljplan från 1944 står att gårdshus ej får vara högre än 2m + 0,5m yttertak.
Räknas ett garage som gårdsbyggnad?
Känns ju inte så kul om det är så. Vad ska man med sådana byggnader till? Bara 2m höjd, knappast användbart.
Räknas ett garage som gårdsbyggnad?
Känns ju inte så kul om det är så. Vad ska man med sådana byggnader till? Bara 2m höjd, knappast användbart.
De 2 meter som tillåts antar jag avser byggnadshöjd, inte byggnadens totala höjd.S spaxx skrev:
Gårdsbyggnad kan vara garage, det är svårt att tolka utan att läsa planbestämmelserna i helhet.
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Det där är inget knepigt alls.
Gör bara som den mycket kunniga personen som svarat tidigare säger.
LÄS PLANBESTÄMMELSERNA OCH KOLLA MED SAMHÄLLBYGGNADSKONTORET.
2 bra råd, lita på våra myndigheter.
Lycka till.
/W
Gör bara som den mycket kunniga personen som svarat tidigare säger.
LÄS PLANBESTÄMMELSERNA OCH KOLLA MED SAMHÄLLBYGGNADSKONTORET.
2 bra råd, lita på våra myndigheter.
Lycka till.
/W
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 220 inlägg
Varför skulle det inte vara användbart med ett gårdshus med invändig takhöjd på två meter? Det är klart att det är begränsande, men knappast till den nivå att det är oanvändbart. Jämför man med en ”vanlig” villatomt är det därtill en byggnad som det ofta inte finns möjlighet att bygga alls.
Klicka här för att svara