Som Enk säger så brukar det inte växa något under altanen.
Man kan visserligen använda markduk för att stabilisera underlaget men du ska lägga altan och inte stenläggning så det är overkill :p
Lycka till och varför inte lägga upp lite bilder från bygget under vägens gång?

Vi hittade betongplattor på blocket, tror att vi gav 3kr/st istället för 26kr/st som vi hittade i handeln. Sparade oss ganska många sköna tusenlappar då vi precis som du behövde väldigt många. Så håll du ögonen öppna på blocket, här dök det upp ganska direkt då dessa plattor verkar ha gått ur tiden så att säga :)

• Gilla
souba
  • Laddar…
Rena kapet! :D

Det är en mycket god idé att gå igenom blocket. Borde bli bättre på sånt själv... Blir för mycket sista minuten handling på en större bygghandel istället...

Söker med lykta men dåligt med marksten... Men har några funderingar.. Jag ska ha trallen längs med huset så har alltid tänkt lägga 45*145 utifrån huset på cc 60 och sedan trallen.. Men då blir det ju väldigt många plattor att väga in då det blir ca 30st reglar á 3 plattor per regel.. Om man ist lägger 145 längsgående och sedan 45*95 mellan dessa i facken med hjälp av ankare... Vet inte riktigt vilket som är bäst kontruktion och tidsmässigt..

Jag skulle tro att det inte spelar så stor roll på antalet plattor i slutänden. Jag gjorde som så när jag byggde att jag gjorde som ramar som jag sen fyllde på med reglar i mitten eller hur man nu ska säga. Dessutom började jag med bara tre plattor på varje regel. Lade en vid husväggen en i mitten där jag har en skarv och en längst ut. Sedan fyllde jag på så att jag fick rätt antal plattor för att få stabiliteten när man sätter lite vikt på reglarna. Mina reglar ut från huset är 9m. Vet inte om du förstår vad jag menar men fråga gärna isf.

• Gilla
souba
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.