Hejsan, vi gjorde en renovering för ett par år sedan.. rummet var väl på ca 6 m2. Vi valde att ha matta på golvet, lättare billigare och mer praktiskt för oss (huset rör sig en del).. det kostade oss ca 70-75000 kr ungefär. Då hade vi dit:

1 - rörmokare (ny golvbrunn och nya vattenrör + avstängninsventiler, ny golvbrunn, inkopplande av toa + dubbeldusch.. ny kökskran ingick också).

2 - snickare för att ta upp nytt hål för flyttat avlopp och lägga igen det gamla...

3 - elektriker för inkopplande av handdukstorkare, lampor och fläkt.

4 - Mattläggare och kakelsättare. Vi valde att ha stora vita plattor på väggen och svart matta på golvet (allt material ingick i offerten). Även duschväggen o montering (glas) ingick till en dubbeldusch / två skjutdörrar på mattläggarsidan.

Allting var "vitt" så att säga, det enda vi gjorde själva var att sätta taklister och måla tak/fönster. (Handfat, kranar, wc, skåp, lampor, handukstork osv köpte vi själva). Ska också påpeka att vi rev det gamla ytskicket själva..

Lycka till alla i badrumssvängen..
MVH Sandra

Har haft lite tur med inköp av vår matta. Och jag var lite snål med priset det blev 4500:- med svetstråd. Har betalat 119:-- 129;.kvm för tarketts aquarelle. Var och hörde på andra ställe och då kostade de 185-275:-kvm. Så med detta vill jag påpeka att det verkligen lönar sig att höra runt. Och när det gäller mina andra priser så är det priser som faktiskt är betalt. Vi har verkligen letata priser. Jag glömde sätta upp blandaren och den är inköpt nu för 475:- Jättesnygg är den med. Jag ska sätta in bilder när det är klart så får ni se. Jag har en blogg och där är bla bilder från det andra badrummet som vi fixade för 37000:- för 2,5år sen. Titta om ni vill. http://mariesplats.blogg.se
Ha det så bra och lycka till alla.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.