Jag bygger ett mindre badrum på övervåningen och har två frågor:

1. Vad kostar det att ta in en hantverkare och lägga våtrumsmatta på golvet?

2. Vad kostar det att ta in en hantverkare och lägga våtrumsmatta på golv och vägg?

Måtten är:
golv 182x214 cm (ca 4 m2)
Vägg 182x214x 240 (minus snetak)
Byggnation av badrum med regelverk och isolering på snedtak, toalettstol i hörnet, verktyg och material utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

År 2023 betalade jag 33000 efter ROT för flytspackling och våtrumsmatta/tapet i ett badrum med samma mått men utan snedtak.
Jag gjorde allt underarbete själv.

• Gilla
Jonbas
  • Laddar…
S SCB skrev:
År 2023 betalade jag 33000 efter ROT för flytspackling och våtrumsmatta/tapet i ett badrum med samma mått men utan snedtak.
Jag gjorde allt underarbete själv.
Inklusive matrial eller endast arbete?
Inte sugen på att betala 33 000kr för detta. Blir nog att jag gör det själv i så fall. Och kör Fibor våtrumsskiva i stället för tapet…

Jag betalade 28 efter ROT för ett något mindre badrum, och bara en enkel handspackling för att jämna ut golvet, inkl material (inte de allra billigaste mattorna) i våras...

• Gilla
Jonbas
  • Laddar…
För ca två år sen betalade vi ca 30000 efter ROT för ett badrum på 120x270 cm, då gjorde jag underarbetet själv, men mattläggaren flytspacklade, extraspacklade och slipade väggar (jag hade slarvat lite med underarbetet pga antagandet att våtrumstapeter är tjocka, det är dom inte nuförtiden) samt en ny tröskel.
Blev jättenöjd, och då har jag fått ett riktigt gjort jobb med våtrumsintyg.

Funderade först på att göra själv, men att svesta våtrumsmatta och garantera att det blir tätt - det överlåter jag till proffsen...provade iett annat rum och det var väldigt svårt att i praktiken få det snyggt och tätt märkte jag...och om den dagen kommer att man får ngn fuktskada så är det nog inte fel med pappersarbetet på plats tänker jag.

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
J Jonbas skrev:
Inklusive matrial eller endast arbete?
Inte sugen på att betala 33 000kr för detta. Blir nog att jag gör det själv i så fall. Och kör Fibor våtrumsskiva i stället för tapet…
Inkl material.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.