6 048 läst ·
16 svar
6k läst
16 svar
Vad kostar det att rusta upp ett hus från 60-talet
Vad kostar tomterna där i området? Ligger dom på 1.7 mille så betalar du då 100k för tillbehöret. Och då kan det kanske vara lika bra att riva och bygga nytt. Men det beror ju lite på vad du är ute efter.H Huset vid sjön skrev:Hej!
Jag är spekulant på ett hus där "tiden stått stilla" sedan det byggdes på 60-talet. Nu är det ett dödsbo som säljer. Deras prisförslag är 1.8 milj. Normalt underhållna hus i det området går för 3-3.5 milj.
Huset är ett Eksjöhus, enplans med källare 128+128 kvm. Tegelfasad.
Min fråga är vad det skulle kunna kosta att få in huset i 2020-talet. Ingen lyxrenovering men ändå en hyfsad nivå.
Kök, badrum, toa, tak, dränering, ytskikt. Man får nog räkna med att titta över det mesta.
Jag funderar också på om man skall bila upp källargolvet och isolera det underifrån och sen gjuta nytt. Någon som har tankar om det?
Jag kommer inte lägga ner så mycket arbete själv utan lejer ut det mesta.
Tacksam för uppslag och erfarenheter
Jag tänkte mig att man river skiten och bygger nytt.S Stuff skrev:
Ventilation är troligen självdrag. Och här kanske du vill in med FTX. Och det kommer kosta en del för du ska in med ventilationskanaler.H Huset vid sjön skrev:
Har tiden stått stilla så är det väl eldning med koks då. (Ja, så gjorde man på den gamla goda tiden). Och då vill du kanske in med bergvärme. Och det kostar. Vill du dessutom ha värmegolv så kostar det.
Sedan är det väl gamla 2-glasfönster. Det ska man kanske göra något åt. Beror väl lite på vad uppvärmning kostar.
Klicka här för att svara