20 145 läst ·
26 svar
20k läst
26 svar
Vad kostar det att bygga staket själv?
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 704 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 704 inlägg
Trevlig artikel.
Har inte så mycket att säga -eftersom jag inte kan så mycket- men när vi bytte det gamla staketet för 17 år sedan så handsågade* vi alla brädor till rätt längd och yxade till en vinkel i nederänden. Högst upp förblev det utan vinkel. Jag har bytt en bräda som blev mjuk av fukt och två som krockskadats av mopeder (tror jag).
Jag spikade dessutom allt -inga skruvar- för jag fick en stor låda med spik av en bekant.
Minns att när jag stod och spikade upp de laserade brädorna så kommer en man på gångbanan och stannar till. Och kommenterar att nuförtiden skruvar man...
* En kort tid efter allt var klart köpte jag en kap- och gersåg. 😃
Har inte så mycket att säga -eftersom jag inte kan så mycket- men när vi bytte det gamla staketet för 17 år sedan så handsågade* vi alla brädor till rätt längd och yxade till en vinkel i nederänden. Högst upp förblev det utan vinkel. Jag har bytt en bräda som blev mjuk av fukt och två som krockskadats av mopeder (tror jag).
Jag spikade dessutom allt -inga skruvar- för jag fick en stor låda med spik av en bekant.
Minns att när jag stod och spikade upp de laserade brädorna så kommer en man på gångbanan och stannar till. Och kommenterar att nuförtiden skruvar man...
* En kort tid efter allt var klart köpte jag en kap- och gersåg. 😃
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad skulle ni uppskatta att det kostar att färdigställa detta?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad kostar det (arbete och material) att lägga våtrumsmatta i badrum?
Badrum -
Hur mycket kostar det att göra tvättstuga? Tacksam för uppskattning
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hur mkt kostar det att göra om enkammarbrunn för krav BDT rening
Vatten & Avlopp -
Hur mycket kostar det att bygga nytt våtrum 6 kvadrat?
Badrum