18 989 läst ·
92 svar
19k läst
92 svar
Vad kan jag kräva för skadestånd?
Nej, det är inte så konstigt. Vad som däremot är konstigt, och ger intryck av att du försöker få ett nytt badrum. Är att du ignorerar alla enkla förslag på godkända lagningar. Samt att du inte tycks acceptera att ditt badrum förlorat väldigt mycket i värde. Samt att väggkonstruktionen inte är fackmannamässigt uppbyggd.V VOEKA skrev:
Du vill inte acceptera att elektrikern misstag kan åtgärdas, godkämnt, med en plugg, en skruv, och lite silikon. Du verkar dels vilja få "sätta dit" elektrikern. Samt dels få ett nytt badrum som kompensation.
Okej, det stämmer inte. Det jag säger är att åtgärd inte kommer accepteras förrän jag med säkerhet vet om den är godkänd. Jag har inte frågat efter hur detta kan lösas utan snarare vad jag har för rättigheter som konsument samt hur jag ska resonera kring att begära skadestånd. Det jag just nu är inne på är att låta en opartisk besiktningsman säga sitt. Samt att jag ska ringa konsumentrådgivningen. Väggen är fackmannamässigt uppbyggd, huset är ritat & byggt av välkänd firma samt besiktigat enligt konstens alla regler. Jag är inte ute efter att sätta dit någon men däremot kommer jag inte acceptera att stå med sämre utgångsläge än jag hade före jag anlitade fackman.A AG A skrev:Nej, det är inte så konstigt. Vad som däremot är konstigt, och ger intryck av att du försöker få ett nytt badrum. Är att du ignorerar alla enkla förslag på godkända lagningar. Samt att du inte tycks acceptera att ditt badrum förlorat väldigt mycket i värde. Samt att väggkonstruktionen inte är fackmannamässigt uppbyggd.
Du vill inte acceptera att elektrikern misstag kan åtgärdas, godkämnt, med en plugg, en skruv, och lite silikon. Du verkar dels vilja få "sätta dit" elektrikern. Samt dels få ett nytt badrum som kompensation.
Nej, besiktningsman är onödigt dyrt. Ta in ett eller flera företag med våtrumscertifikat som också kan lämna garanti på jobbet. Be om offert. Om du kan ta reda på vad för typ och fabrikat det är på tätskiktet så underlättar du mycket för entreprenören.V VOEKA skrev:
Klicka här för att svara