Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyss så pratade jag med en granne som renoverade och påträffat asbest på fler ställen än vad föreningen nämnt/känt till. Nu blir jag nojig. Kan detta (som fanns i kanten av väggen i golvet) vara asbest eller annat giftigt material? Mig veterligen så byggdes en garderob direkt ovanpå och inget speciellt gjordes för att täta hålet. Vad jag vet, jag var ej hemma när detta gjordes.
kan det utgöra en hälsofara nu, eller jag kan vara lugn med att vi bor där och har gjort så i många månader?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Man kan sällan se om något är asbesthaltigt på en bild utan man får ta och skicka in prover för att vara säker. Men när det gäller asbest är det inte utsättas för det en gång som är farligt utan att jobba med det varje dag i många år och då framför allt om man röker. Om du röker så är det ju lämpligt att sluta med det men annars är det inget du kan göra. Att oroa sig under lång tid är farligare.
Får vi hoppas att det inte är någon asbest för nu står det en garderob över. Är mer rädd att det kan spridas något från materialet nu, efter som det uppenbarligen är uppluckrat.BirgitS skrev:
Man kan sällan se om något är asbesthaltigt på en bild utan man får ta och skicka in prover för att vara säker. Men när det gäller asbest är det inte utsättas för det en gång som är farligt utan att jobba med det varje dag i många år och då framför allt om man röker. Om du röker så är det ju lämpligt att sluta med det men annars är det inget du kan göra. Att oroa sig under lång tid är farligare.
Står det en garderob över lär det inte fara runt, vad det än är.
Asbest är inte farlig om den är ifred där den sitter.
Asbest är inte farlig om den är ifred där den sitter.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan detta vara asbest eller vad för väv?
Färg, Måla & Tapetsera -
Är detta ovanligt/farligt eller något jag bör vara orolig för?
Grund & Markarbeten -
Kan detta vara asbest, eller vad är det för material?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Vad kan detta vara för toalettstol? Tillverkare
Badrum -
Vad är detta för slamavskiljare och hur ska den vara monterad
Vatten & Avlopp