Vi har nu kommit till den punkt att vi kopplat in fjärrvärme till huset och då behöver vi inte längre våran panna med allt vad de har att innebära. Men nu är de så jag har inte en aning vad den kan vara värd.

Vi skulle vara väldigt glad om några gav oss riktlinjer vad vi ska begära.

Pannan är en HS Perifal solo plus från -98/99
Pannan har en styrcentral för att kunna fixa värme-kurva och dygns värme mm.
Det kommer följa med 2 st cirkulations pumpar av märket grundfos.
2 st acc tankar på 500 liter där ena har en varmvatten slinga.
2 st elpatroner och en shuntmotor.

Jag bifogar också bilder på vad jag har.

DSC_0499.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0508.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0703.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0704.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0705.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0706.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0707.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0708.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
På blocket brukar sådana gå för under 10 tusen. Men måste du bums sälja bort anläggningen då? Kunna elda en brasa när lusten faller på? Vet många med fjärrvärme som satt in kaminer som komplement för att slippa "råan" i huset. Då bättre med riktig vedpanna.
 
kulle
Åskar skrev:
På blocket brukar sådana gå för under 10 tusen. Men måste du bums sälja bort anläggningen då? Kunna elda en brasa när lusten faller på? Vet många med fjärrvärme som satt in kaminer som komplement för att slippa "råan" i huset. Då bättre med riktig vedpanna.
Håller med, Vänta tills ni ser vad räkningen hamnar på under ett år, då ser ni om det är lönt och behålla pannan o kunna elda när det är som kallast.
 
ja håller med stödelda under vintern men har fjärrvärmen innomhusgivare el utomhus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.