Hej,

Har försökt fråga runt till olika butiker om mitt vardagsrum golv. Men ingen verkar veta vad golvet heter. Om hopp att kanske någon här kan med ljus och lykta hänvisa mig till rätt golv.

Det är så att vissa rutor har tagit vattenskada och funderar bara byta ut de skadade rutorna. Eller vad skulle ni rekommendera?

Hand håller ett stycke parkettgolv med skadade rutor synliga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller ett skadat parkettgolvstycke framför ett golv med liknande mönster.
Skapa konto
Hand som håller upp en skadad parkettbit framför ett laminatgolv av liknande mönster i ett vardagsrum.
Skapa konto
Parkettgolv med vissa skadade vattenfläckade rutor nära möbelben.
Skapa konto
Trägolv med kvadratiska mönster av mindre träplank i olika nyanser, vissa rutor uppvisar vattenskador.
Skapa konto

Redigerat:
Det där är holländskt mönster. Det finns flera fabrikat som tillverkar det. Svårt att se skalan på din bild eller träslag.

• Gilla
Robpot
  • Laddar…
Hej,

Tack för era snabba svar. Har uppdaterat med lite mer information och varför jag letar efter detta golv. Kanske ni kan komma med förslag.

Tack på förhand

Det ser ut att vara tunna ekstavar som limmats, i som redan nämnts holländskt mönster. Tergo har nog gett dig det bästa tipset på företag som kan hjälpa dig med ersättningsstavar; annars kan nog ett lokalt företag som lägger massiva golv vara behjälplig också.

En duktig golvslipare byter de stavar som är dåliga och slipar in dom så det inte syns.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.