4 963 506 läst ·
34 285 svar
4964k läst
34,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 110 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 110 inlägg
Du får antingen göra som pjgp beskrev eller ta en mdf-remsa som simulerar en skåpsida eller klyva ner regeln. Utanpåliggande grytgångjärn brukar täcka ca 15-20 mm av kanten.K Kris1 skrev:
Lagt plattor för första gången någonsin.
Skulle sopa ut fogsanden och fann att Byggmax förvarat den ute så det var dyngsurt, får ligga och torka tills imorgon.
Skulle sopa ut fogsanden och fann att Byggmax förvarat den ute så det var dyngsurt, får ligga och torka tills imorgon.
Eller kan jag skippa reglarna och sätta fästplattorna direkt i vä
Ja jag klöv regeln. Sedan bytte jag till Ikeas gångjärn för att kunna snäppa på dem istället för en klen skruv in i mdfskivan.S sinuslinus skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 2 218 inlägg
Vi får snart en egen tråd med denna domkraftsdiskussion. Det blir hydrauliska, främst för att grannen har två som jag kan låna, men också för att det är 40 minuters färd till ett hyrställe. Jag är också osäker på om jag kommer att kunna lyfta direkt i bottenstocken, eller om jag inte kommer att behöva lägga korta balkar på tvärs och lyfta en bit ut. Då tror jag att poängen med mekaniska domkrafter lite går förlorad.F fribygg skrev:
Lagt golv och målat 😮💨
Öppnade upp ladan där plats finns för att måla dörrarna till tillbyggnaden, flitens lampa lyste!
Målat den egenritade dörren
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Målat den egenritade dörren
Logga in
Skapa konto
Självklart ska du köpa denna:K Kris1 skrev:
https://www.tradera.com/item/171009/720134273/knapp-fran-kone-hiss
Blir ju hur kul som helst.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Fortsätter med evighetsprojektet här, 2 lager, isolering, fönster och panel.
Nu är iaf lockläkt satt på hela huset utom sista kortsidan. Sen är det bara fönsterfoder och lite plåtjobb kvar.
Av någon anledning kan jag inte lägga upp bilder från iPhone. Det blir bara svart
Nu är iaf lockläkt satt på hela huset utom sista kortsidan. Sen är det bara fönsterfoder och lite plåtjobb kvar.
Av någon anledning kan jag inte lägga upp bilder från iPhone. Det blir bara svart