4 958 051 läst ·
34 234 svar
4958k läst
34,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ja, så kan det vara. Just dessa vill jag minnas man snurrade på med spett eller liknande, men minnet kanske sviker. Undrar om de inte hade någon funktion för sidoförskjutning också... Hittar ingen info om dem tyvärr.C cpalm skrev:
Har tömt matkällaren, vi skulle bara städa ur, slänga skit som vi inte behöver längre och byta hyllorna. Oklart när de sattes upp, men de var tjusiga. Väggen likaså.
Kantband är grejer
Antagligen originaltapet från ~70(?)
Konsolerna var billiga men har hållit bra, 3:45, inkl moms 😄
När jag lyfte ur sista hyllan såg jag en misstänkt fyrkant
Japp, det är gipsskiva på källarväggen, ordentligt dålig med. Det sitter inte kloss mot ytterväggen dock vad jag kan se, så nån har haft en liten njure
Lite roliga distanser för att hålla skivan från väggen/ge stöd åt luckan. Det är metall med klister på ena sidan som man klistrar på baksidan av skivan och en pigg man kan fälla ut som håller skivan från väggen
Det blev ingen snabbrenovering här inte 😑
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kantband är grejer
Logga in
Skapa konto
Antagligen originaltapet från ~70(?)
Logga in
Skapa konto
Konsolerna var billiga men har hållit bra, 3:45, inkl moms 😄
Logga in
Skapa konto
När jag lyfte ur sista hyllan såg jag en misstänkt fyrkant
Logga in
Skapa konto
Japp, det är gipsskiva på källarväggen, ordentligt dålig med. Det sitter inte kloss mot ytterväggen dock vad jag kan se, så nån har haft en liten njure
Logga in
Skapa konto
Lite roliga distanser för att hålla skivan från väggen/ge stöd åt luckan. Det är metall med klister på ena sidan som man klistrar på baksidan av skivan och en pigg man kan fälla ut som håller skivan från väggen
Logga in
Skapa konto
Det blev ingen snabbrenovering här inte 😑
Håller på att vräka svartmyror för skadegörelse och obetald hyra de sista 16 åren.
De har byggt sitt bo delvis bakom putsen, så den spricker fint på vintern.
Nu ska det dock lagas, sen blir det duk, singel och stenmjöl samt en jäkla massa murpulver innan 35*35 betongplattor läggs längs väggen.
Vill ha bort växtligheten.
Nu ska det dock lagas, sen blir det duk, singel och stenmjöl samt en jäkla massa murpulver innan 35*35 betongplattor läggs längs väggen.
Hoppas det blir bra. Mina myror vägrar flytta, putsen är fin men hade gräsmatta hela vägen emot. Grävde bort 40cm brett, och ner till dräneringsmakadam, la markduk och sedan stenflis (som myror ska hata) och sedan sten och stenmjöl. Boet är säkert under putsen eftersom jag inte blivit av med dom och dom gräver dom i min nya stenläggning.M mattias1343 skrev:Håller på att vräka svartmyror för skadegörelse och obetald hyra de sista 16 åren.
Inte en enda myra som kryper här idag, igår var det flera bon vi störde och väggen var svart. Vattnade med myrr flex, sen pudrade jag ut myrr granulat, avslutade med raid myrpulver. Inte en enda insekt här idag.C Chokladmonster skrev:Hoppas det blir bra. Mina myror vägrar flytta, putsen är fin men hade gräsmatta hela vägen emot. Grävde bort 40cm brett, och ner till dräneringsmakadam, la markduk och sedan stenflis (som myror ska hata) och sedan sten och stenmjöl. Boet är säkert under putsen eftersom jag inte blivit av med dom och dom gräver dom i min nya stenläggning.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 456 inlägg
Haft akryl på alla skruvskallar efter fasadbyte. Målning nästa vecka förhoppningsvis
Gjutit sockeln till muren, fått undan alla storgatsten, jämnat till.
Nu börjar man se tanken med allt.
Kommer inte bli exakt som AI bilden visar dock.ä, den ville inte vara med på banan.
Nu börjar man se tanken med allt.
Kommer inte bli exakt som AI bilden visar dock.ä, den ville inte vara med på banan.
Påbörjade linerbytet, många skruvar är det som höll fast kanten. Denna liner var en budget tunn 0,4mm modell som hade töjt sig och blivit full med små veck. Nya är 0,6mm så hoppas den blir bättre.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto