4 940 312 läst ·
34 064 svar
4940k läst
34,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tagit fram lite taklister med hjälp av gjerdesågen. Skulle definitivt haft en mera fintandad klinga än den som sitter på, men det kommer nog ett inköp på en sådan framöver.
Diametern var till fördel med denna istället för den som sitter på bordssågen som enbart är 190 mm. Och detta med resultat att det blev betydligt mera att slipa med papper därefter🥵
Och slutligen kapat de med bordssågen i 45°•2 per sida.
Med finputsning som följd.
Diametern var till fördel med denna istället för den som sitter på bordssågen som enbart är 190 mm. Och detta med resultat att det blev betydligt mera att slipa med papper därefter🥵
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Och slutligen kapat de med bordssågen i 45°•2 per sida.
Med finputsning som följd.
Logga in
Skapa konto
Fortsatt med att riva bort tapet 🙄
Pratat med elektriker om att spåra i väggarna för eluttag och dyl.
Hittat ett "mindre" problem ovanför ena fönstret 😅
Tips på åtgärd ? 🫣
Pratat med elektriker om att spåra i väggarna för eluttag och dyl.
Hittat ett "mindre" problem ovanför ena fönstret 😅
Tips på åtgärd ? 🫣
https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-har-ni-inte-gjort-med-era-hus-idag.185528/
Men jag förstår tommib att det var svårt att skriva något vettigt där.
edit:
Men det vore väl lite kul ifall tråden får en nytändning nu ...
Men jag förstår tommib att det var svårt att skriva något vettigt där.
edit:
Men det vore väl lite kul ifall tråden får en nytändning nu ...
Redigerat:
Idag har jag varit på väg att eventuellt riva upp ett golv som är lagt för tre år sedan. Det har varit en fruktansvärd odör i tre till fyra dagar. Vi har letat överallt efter något som dött, men inte kunnat hitta det. Alternativen är att antingen låta det få vara med förhoppningen att det försvinner av sig självt. Men den tanken är inte särskilt lockande då det kanske kommer flera tillfällen. Eller riva upp golvet. Att orsaken ligger i golvet, trots att det är metallnät som ska förhindra möss eller liknande är enda stället som återstår.
Fram till det att jag öppnade upp inte golvet, men väl luckan till micron. DÄR ligger odören💩 😂😂😂.
Ett i sammanhanget ganska lätt att åtgärda.
Vi använder knappt denna styggelse till hjälpreda i hushållet och därför har inte tanken gått däri att titta.
Fram till det att jag öppnade upp inte golvet, men väl luckan till micron. DÄR ligger odören💩 😂😂😂.
Logga in
Skapa konto
Ett i sammanhanget ganska lätt att åtgärda.
Vi använder knappt denna styggelse till hjälpreda i hushållet och därför har inte tanken gått däri att titta.