4 940 941 läst ·
34 067 svar
4941k läst
34,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 874 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 874 inlägg
Idag och några andra dagar
Jag och minime har flyttat ut grävandet till baksidan. För många år sedan bilade jag bort altanen närmast huset (12isch cm armerad betong). Nu ska vi gräva ner isodränskivor där. Oerhört ergonomisk och enkel arbetsställning. Det är väl en ränna på ca 20 cm. Vi ska ner typ 90 cm från trädäcket. Stenar är det där nere också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag och minime har flyttat ut grävandet till baksidan. För många år sedan bilade jag bort altanen närmast huset (12isch cm armerad betong). Nu ska vi gräva ner isodränskivor där. Oerhört ergonomisk och enkel arbetsställning. Det är väl en ränna på ca 20 cm. Vi ska ner typ 90 cm från trädäcket. Stenar är det där nere också.
Fixat en grind och en liten bit staket så inte hon i bakgrunden rymmer. Fick göra en tunnel vid sidan om till katterna som inte hönsen törs gå igenom.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 817 inlägg
Urk, röjer barnens rum inför fotografering.
Fick måla om dem delvis på grund av skitiga väggar vid sängen, samt allehanda alster på väggarna.
Måtte det dröja måååååånga år innan jag behöver flytta igen.
Fick måla om dem delvis på grund av skitiga väggar vid sängen, samt allehanda alster på väggarna.
Måtte det dröja måååååånga år innan jag behöver flytta igen.
Fortsätter med blivande snickeriet.
Testade att inte göra som alla andra så jag "glömde" säkra långsidan på sättsteget så nu blev det en personlig och böjd trappa!
Jobbade i solljuset (men blåste skitkallt)
Jobbade i mörkret
I veckan ska betongbilen komma! Hinner jag?
Testade att inte göra som alla andra så jag "glömde" säkra långsidan på sättsteget så nu blev det en personlig och böjd trappa!
Logga in
Skapa konto
Jobbade i solljuset (men blåste skitkallt)
Logga in
Skapa konto
Jobbade i mörkret
Logga in
Skapa konto
I veckan ska betongbilen komma! Hinner jag?
Demonterat en av stolparna till uterummet, minst sagt mycket ruttet trä i botten av stolpen. Typiskt kass design att ställa stolpen direkt på plåten som täcker kanten av betongplattan.
Blir nästa helgs projekt att börja åtgärda detta, planen är att gjuta upp en klack som stolpen får stå på istället. Skapade en tråd, tar gärna emot tankar och idéer (ja, lite skamlös reklam...).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blir nästa helgs projekt att börja åtgärda detta, planen är att gjuta upp en klack som stolpen får stå på istället. Skapade en tråd, tar gärna emot tankar och idéer (ja, lite skamlös reklam...).
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 823 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 823 inlägg