4 933 638 läst ·
33 990 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fortsatt där ute och fått på plasttaket och kapat hängränna (för kort överlapp så klart 😓 bara 5cm) men det får vara. Dock kommer jag ev kapa plasttaket lite då överhänget blev lite för långt, men det gör jag med cirkelsågen utan att ta ner det tänkte jag.
Fortsatt riva gammal vägg. Hittade ett datum på tidningarna (som använts som vindpapp kanske?). 1969. Inte så speciellt roliga artiklar så inte så mycket att spara. Men blev lite fundersam på de stora mängderna isolering (20cm), vad som ser ut att vara vindpapp, och nån plast som kanske skulle kunna vara ångspärr (hittade ingen märkning). Men det är en innervägg, i trappan....? Behöver riva den för att komma åt att ta bort gammal tjärpappskabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Intressant. Vårt hus är från -68 men alla installationer är i 15mm VP-rör och FK 🤔slothy skrev:
Fortsatt riva gammal vägg. Hittade ett datum på tidningarna (som använts som vindpapp kanske?). 1969. Inte så speciellt roliga artiklar så inte så mycket att spara. Men blev lite fundersam på de stora mängderna isolering (20cm), vad som ser ut att vara vindpapp, och nån plast som kanske skulle kunna vara ångspärr (hittade ingen märkning). Men det är en innervägg, i trappan....? Behöver riva den för att komma åt att ta bort gammal tjärpappskabel.
[bild][bild][bild][bild]
Inför lite trädgårdsprojekt fick två pollare flytta på sig. Jag hade utgått från att tidigare ägare gjutit fundament till dem men icke. Det löste även problemet med jordfelsbrytaren som löst ut under vintern, ett härligt ormbo med nedgrävda förlängningssladdar och grenkontakter inlindade i plast och tejp. Fackmannamässigt!
Igår fick vi nycklarna till vårt "nya" hus, något större än vårt befintliga (112m2+ 70 --> 217+125)
Är någon sugen på att öva sina färdigheter på fönsterrenovering så finns det en mängd fönster att öva på 😅
Är någon sugen på att öva sina färdigheter på fönsterrenovering så finns det en mängd fönster att öva på 😅
Fan vad fint, vilket slott!! Ingen risk att gå sysslolös inom det närmsta 😁T tobbetk skrev:
Och solfångaren dom hakat på över nocken och lett ner i skorstenen!
Väldigt fint hus!T tobbetk skrev:
Kollade annonsen innan och reagerade på att det var en otrolig mängd olika fönster.
Lycka till med renoveringen och tänk på att allt inte behöver ske på en gång.
Vilket fint hus, nu skulle man ju vilja se många fler bilder 😊. Du tänker inte starta en renoveringstråd?T tobbetk skrev: