4 941 356 läst ·
34 071 svar
4941k läst
34,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Absolut. Och hur terapeutiskt det är!Fario skrev:
För 30+ år sen diskade jag ett helt år pga trasig diskmaskin (och kass ekonomi) så det funkar. Men jag är så sugen på att testa reparation av ventilen så… bara reservdelen kommer 😁
Var själv hemma i helgen och köttade på.
1. Satt spottar på lilla utedelen där jag bytte plasttak. Core smart outdoor med distansring från helvetet. Hade aldrig valt detta om jag vetat hur svårt och pilligt det skulle vara.
2. Målat väggen jag putsade för x antal månader sedan
3. Demonterat fallskydd vid inomhus trappan och målat
4. Bilat bort det sista av fundamenten till grindstolparna jag tog bort i vintras
5. Bredspacklat första vändan på tre väggar i övre hallen.
Nu är jag slut!
1. Satt spottar på lilla utedelen där jag bytte plasttak. Core smart outdoor med distansring från helvetet. Hade aldrig valt detta om jag vetat hur svårt och pilligt det skulle vara.
4. Bilat bort det sista av fundamenten till grindstolparna jag tog bort i vintras
Nu är jag slut!
Det var ju inte ens mörkt när du slutade! 😆 Vi får båda ge oss, och alla andra, som kämpar med våra hem en stor high five!K Kris1 skrev:Var själv hemma i helgen och köttade på.
Nu är jag slut!
Haha jodå lördagen hade blivit söndag när jag gav upp, tror jag höll på 14 timmar, sova ett par timmar innan jag fortsatte ett gäng timmar i går. Ja en stor high five är vi värda!FreQa skrev:
Pular med stuprör, någon som har en bra idé att få fast det?
Tänker att det vore grymt att fästa i järnstolpen.
Tänker att det vore grymt att fästa i järnstolpen.
Vad är det för stolpe, dim? Har själv fäst mitt stuprör genom att popnita fast två stycken vanliga stuprörsfästen direkt i en stolpen av VKR 100*100*5. Hade loss fästet för att utföra lite målningsunderhåll kring fästet förra året. Det var lite rost kring själva fästet men då hade fästet varit monterat i 27 år.
Järn, samma som gamla grinden var av, omöjligt att borra i.R roli skrev:Vad är det för stolpe, dim? Har själv fäst mitt stuprör genom att popnita fast två stycken vanliga stuprörsfästen direkt i en stolpen av VKR 100*100*5. Hade loss fästet för att utföra lite målningsunderhåll kring fästet förra året. Det var lite rost kring själva fästet men då hade fästet varit monterat i 27 år.
Det blir sannolikt en renoveringstråd, vi behöver "bara" göra en strukturerad plan på vad, när och hur vi ska göra 😅D Dublin skrev:
Det går fortfarande att se mäklarbilderna om man är nyfiken på hur huset ser ut invändigt 🙃
https://www.fastighetsbyran.com/sv/...n/hassleholms-kommun/objekt/?objektID=3308460
Härligt hus. Men nog är det större än 217/20? Är källaren inte medräknad?T tobbetk skrev: