K Kris1 skrev:
Satt det golvvärme?
Ja el, som jag knappt använt på 10 år, så jag kopplade bort den. Jävligt drygt att ta bort fix, får räcka såhär om jag ska hinna klart att tvätta altan och ta ett par patienter. Semester är jobbigt.

• Dammsugare och borrmaskin på ett delvis rivet golv, förberedelser för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Mikael_L
D Dublin skrev:
Tänkte dra ner några skruvskallar som tittar upp på altanen. Men det visade att de gått av!? Nån annan som haft liknande? Jag byggde altanen för ca 8 år sen men det måste varit dålig skruv jag använde.
[bild]
Det lär ju kunna vara flera som är av bara att de inte ploppat upp.
Jodå, vanligt.
Jag har massor som gått av, ibland smäller det som ett pistolskott när man går på altanen på vintern, det är antagligen när någon skruv går av.
Jag försökte hitta "prisvärda" trallskruv, så det är väl något billigt ...
Jag har fått för mig att rostfria kan vara bättre för att de har lite mer segt stål.

Skruv överlag är ett sämre alternativ vad gäller seghet som återfinns i spik. Och detta gäller speciellt vid rörelser i sidled då skruven är hårdare och kan därmed inte böjas som en spik utan att den smäller av. Detta är definitivt att beakta ifall man har skruv för uppbyggnad av exempelvis ställning att stå på. En spik talar om i förväg att den håller på att ge med sig medans en skruv gör det när det redan är försent.

• Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
H hans10 skrev:
Lagar pergolan efter snön

• Snöig trädgård med växthus i bakgrunden, träd och buskar täckta av snö, samt en utemöbel med snötäcke i förgrunden.
    Skapa konto
  • Wow
  • Ledsen
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Hade ett liknande missöde i vintras.
Med vår trädgårdspaviljong.
Trasig trädgårdspaviljong med hängande ljusslingor på snötäckt mark under natten.
Skapa konto

Bortom räddning så det blev en ny paviljong när Ikea hade rea förra helgen.

• Gilla
  • Ledsen
hans10 och 2 till
  • Laddar…
Stökat ner. Ordentligt.
Tak med hål och blottlagda kablar, träsupport och plast, ritningar på väggen. Renovationskaos i rummet.
Skapa konto
Öppet hål i golv med rördragning, omgiven av sågspån och skräp.
Skapa konto

Snart blir det nog bättre…

• Gilla
MaKrBr och 1 till
  • Laddar…
Bra klass på skatboet, plåtkulo och gammel-torix utan testhål !😅 😉

• Gilla
PärreC och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Bra klass på skatboet, plåtkulo och gammel-torix utan testhål !😅 😉
Det var faktiskt värre än det såg ut. Mitt i Skatborder fanns en lös fasledare där ena änden låg fritt.
En kök med borttagen väggpanel visar blottade kablar, en lös fasledare. Stege och verktyg ligger på golvet, del av renoveringsarbete.
Skapa konto

• Wow
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Du vet att tapeten sitter på väggen, va? 😉
Jag tycker den verkar nedriven på bilden( men jag kan ju se fel)

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
Tagit emot en liten leverans...
Paket med byggmaterial på pall, levererat med lastbil utrustad med kran på en grusinfart.
Skapa konto

• Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Jag har bara bytt ut vattbrädorna på ena gaveln på längan. Den ena av dem lossnade i stormen i veckan så jag fällde alla säten i bilen och åkte till en av brädgårdarna och köpte 4 stycken 3 metersbrädor och stoppade in i bilen till vissas förundran. (fällbart framsäte i V70n är najs) Inte helt perfekta geringar men det är lite vanskligt att stå längst upp på en lättviktsstege under utsprånget och rodda med en ställbar vinkelhake. I alla fall så är det uppe nu. Inte så tight som jag hade velat, men fullt tillräckligt. Otrevliga vinklar så jag satte ihop vindskiva och vattbräda med tjocka skruvar samt äntrade ett par skruvar för att fästa allt i de gamla vindskivorna... Spillet var 4 bitar á 30-ish centimeter som jag sågade bort efter att ha satt upp allt. Gott att ha Bosch blå 12v sticksåg när man vill hålla fast sig samtidigt. (jag hade ju kunnat dra fram Festoolen med sin fina gröna sladd med den ligger nerpackad bakom annat)

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Tänkte prima idag. Hade dörren toadörren stängd och jävlar vad piss det stank. Så det vara bara att ta fram deinen. Jäklar vad snett.

Har aldrig byggt en toa eller lagt tätskikt, men läst många trådar genom åren, borde nästan bara proffs då.

• Bitar av bruten vägg och golv i ett badrum, med synliga rör och exponerat material.
    Skapa konto
H Hammarfall skrev:
men läst många trådar genom åren, borde nästan bara proffs då.
Ja det är ju halva jobbet så du är ju snart klar!

• Haha
Hammarfall
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Tänkte prima idag. Hade dörren toadörren stängd och jävlar vad piss det stank. Så det vara bara att ta fram deinen. Jäklar vad snett.

Har aldrig byggt en toa eller lagt tätskikt, men läst många trådar genom åren, borde nästan bara proffs då.
Man skruvar i en träram med en elskruvdragare; text med humoristiskt budskap om renoveringens tidsåtgång finns i förgrunden.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 18 till
  • Laddar…
Skulle bara plocka upp lite löv kring en grind vi nästan aldrig använder men det eskalerade till en nödlagning av ena grindstolpen som hade ruttnat bort helt och hållet bara centimeter under markytan.
Som tur var hade jag en liten bit virke i stolpens dimension, som jag i sin tur satte i en bit tryckt stolpe. Håller väl några år till iallafall.

• Grindstolpe som har ruttnat vid basen ligger på gräsmatta med verktyg och spann bredvid, omgiven av löv.
    Skapa konto
  • Ruttna och nya trästolpar liggande på en gräsmatta, omgivna av verktyg som används för att reparera en grindstolpe.
    Skapa konto
  • Ruttna delar av en grindstolpe ligger på gräsmatta omgivna av verktyg som såg, borr och vinkelhake vid en nödfix.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.