4 919 097 läst ·
33 923 svar
4919k läst
33,9k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ja el, som jag knappt använt på 10 år, så jag kopplade bort den. Jävligt drygt att ta bort fix, får räcka såhär om jag ska hinna klart att tvätta altan och ta ett par patienter. Semester är jobbigt.K Kris1 skrev:
Jodå, vanligt.D Dublin skrev:
Jag har massor som gått av, ibland smäller det som ett pistolskott när man går på altanen på vintern, det är antagligen när någon skruv går av.
Jag försökte hitta "prisvärda" trallskruv, så det är väl något billigt ...
Jag har fått för mig att rostfria kan vara bättre för att de har lite mer segt stål.
Skruv överlag är ett sämre alternativ vad gäller seghet som återfinns i spik. Och detta gäller speciellt vid rörelser i sidled då skruven är hårdare och kan därmed inte böjas som en spik utan att den smäller av. Detta är definitivt att beakta ifall man har skruv för uppbyggnad av exempelvis ställning att stå på. En spik talar om i förväg att den håller på att ge med sig medans en skruv gör det när det redan är försent.
Bra klass på skatboet, plåtkulo och gammel-torix utan testhål !😅 😉
Jag har bara bytt ut vattbrädorna på ena gaveln på längan. Den ena av dem lossnade i stormen i veckan så jag fällde alla säten i bilen och åkte till en av brädgårdarna och köpte 4 stycken 3 metersbrädor och stoppade in i bilen till vissas förundran. (fällbart framsäte i V70n är najs) Inte helt perfekta geringar men det är lite vanskligt att stå längst upp på en lättviktsstege under utsprånget och rodda med en ställbar vinkelhake. I alla fall så är det uppe nu. Inte så tight som jag hade velat, men fullt tillräckligt. Otrevliga vinklar så jag satte ihop vindskiva och vattbräda med tjocka skruvar samt äntrade ett par skruvar för att fästa allt i de gamla vindskivorna... Spillet var 4 bitar á 30-ish centimeter som jag sågade bort efter att ha satt upp allt. Gott att ha Bosch blå 12v sticksåg när man vill hålla fast sig samtidigt. (jag hade ju kunnat dra fram Festoolen med sin fina gröna sladd med den ligger nerpackad bakom annat)
Tänkte prima idag. Hade dörren toadörren stängd och jävlar vad piss det stank. Så det vara bara att ta fram deinen. Jäklar vad snett.
Har aldrig byggt en toa eller lagt tätskikt, men läst många trådar genom åren, borde nästan bara proffs då.
Har aldrig byggt en toa eller lagt tätskikt, men läst många trådar genom åren, borde nästan bara proffs då.
Skulle bara plocka upp lite löv kring en grind vi nästan aldrig använder men det eskalerade till en nödlagning av ena grindstolpen som hade ruttnat bort helt och hållet bara centimeter under markytan.
Som tur var hade jag en liten bit virke i stolpens dimension, som jag i sin tur satte i en bit tryckt stolpe. Håller väl några år till iallafall.
Som tur var hade jag en liten bit virke i stolpens dimension, som jag i sin tur satte i en bit tryckt stolpe. Håller väl några år till iallafall.