4 933 328 läst ·
33 988 svar
4933k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Intressant- hör AI kameran till kattluckan eller är det egen uppfinning?Tobbe.A skrev:
Vi har tröttnat på att katten släpar in möss (en levande och två döda förra veckan) och annat gött i huset, så nu väntar jag på leverans av en AI-kamera som man kopplar till luckan, den ska detektera byten och då störa ut öppningssignalen.
Problemet är att kameran har en sladd som går till en strömkälla, vilket blir svårt att ha när luckan sitter i dörren. Det fick bli att ta bort det nedre sidoljusglaset och sätta luckan där istället. Hålet i dörren lagades genom att såga ut plywood som sattes i avståndsadaptern (används när det finns metal i dörren) till luckan. Lagningen får vi leva med till det är dags att byta dörr.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 023 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 023 inlägg
Vi beställde en ny soffa i februari till tv-rummet och bestämde oss för att tapetsera om rummet. Soffan kommer vecka 17 och nu har jag lagt några kvällar och ett par dagar med att riva gammal tapet. Känns lite tajt om tid. 😂
Dagens jobb blev att riva en bit av en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dagens jobb blev att riva en bit av en vägg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Flera projekt igång.
Dels byta ett gammalt plasttak, men som alltid leder det ena till det andra till det tredje osv.
Ett plåtbleck som skulle bort blev att lockläkt skulle lossas, några sprack och det blev hål i vindpapp osv osv.
Tyvärr satte påskens väder stopp för att jobba på med det projektet så jag började bredspackla i hallen som stått på listan länge.
Ska flytta en wc-dört och göra om den wc-n så ett stort projekt.
Dels byta ett gammalt plasttak, men som alltid leder det ena till det andra till det tredje osv.
Ett plåtbleck som skulle bort blev att lockläkt skulle lossas, några sprack och det blev hål i vindpapp osv osv.
Tyvärr satte påskens väder stopp för att jobba på med det projektet så jag började bredspackla i hallen som stått på listan länge.
Ska flytta en wc-dört och göra om den wc-n så ett stort projekt.
Barnrum så gott som klart, en fönsterbräda och lite inredning kvar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tyvärr hamnar de där viktigare sakerna ofta längre ner på listan. Dessutom blir ”bara” ofta inte ”bara” 😅H Hammarfall skrev:
Bara blir aldrig bara. Sväller direkt. Jag hade tänkt behålla kliniker, toalett och handfat. Men det var lika bra att få till tätskikt och då kunde jag lika gärna göra allt. Nu funderar jag om det är värt att dra om vattnet så det inte går genom golvet men där drar jag en gräns.K Kris1 skrev:
Hur stort är det har en. Liknande uppgift framför mig. Samma sak med vatten genom golv för mig.H Hammarfall skrev:
Jag började där. Lukt var. Lyfte på en platta som stank piss och sen kunde inget stoppa mig. Idag får jag handla handla flytspackel och tätskikt, sen tar det väl ett halvår innan frugan har valt inredning. Vill jag återanvända 15 år gammal toa och handfat blir jag kallad snål.mexitegel skrev: