4 933 457 läst ·
33 989 svar
4933k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 140 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 140 inlägg
Köpt stommar och luckor från ett snickeri.O Octavianus skrev:Satfläsk så snyggt. Byggt själv eller köpt ett färdigt och monterat? Är det ockragul utspädd med vit? Leverantör av färg?
Har du några bilder mer närgående på låderna? Såg ut att vara trä, vad är det för skenor osv till dem?
Platsbyggda kök målade med linoljefärg går man alltid igång på. Mkt snyggt.
Det är Ottossons ockragul rakt av. Blir lite tokigt med färgerna på bild. Är lite gulare i verkligheten.
Stommarna är lackad furu, fronterna är linoljad ask.
Egentligen i trädgården men hittade inte den tråden nu.
Testar att armera gräsmattan i den lilla svackan där roboten ibland kör fast fronten och gräver ner bakhjulen. Ett par gånger på samma ställe och det går att tappa bort roboten i gropen.
Testar att armera gräsmattan i den lilla svackan där roboten ibland kör fast fronten och gräver ner bakhjulen. Ett par gånger på samma ställe och det går att tappa bort roboten i gropen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Slutfört projekt bättre ventilation i huset.
Slipade spacklingen runt ventilationsdonen och målade taket i badrum och wc.
Samt ersatte den temporära upphängningen av ventilationsdelarna på vinden med hålband.
Målade en omgång på panelen ovan vardagsrummets fönsterparti.
En gång till sen är projektet måla fönster klart.
Samt lagade en fönsterbåge till garaget, så ska även de fönsterna få färg på sikt.
Slipade spacklingen runt ventilationsdonen och målade taket i badrum och wc.
Samt ersatte den temporära upphängningen av ventilationsdelarna på vinden med hålband.
Logga in
Skapa konto
Målade en omgång på panelen ovan vardagsrummets fönsterparti.
En gång till sen är projektet måla fönster klart.
Logga in
Skapa konto
Samt lagade en fönsterbåge till garaget, så ska även de fönsterna få färg på sikt.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Dags att markförlägga elservisen senare i vår, idag var det dags att ta hål i väggen för nya matningen från markskåpet. Mest orolig för att stöta på armering och annat kul i den gamla väggen, så ville provborra 1/3 hål någorlunda i tid.
En förhoppningsvis duglig borr hittades på biltema, sen var det dags att sätta igång. Efter att ha bränt igenom 12Ah var jag fortfarande inte igenom, men hade några cm kvar på borren.
Spänd väntan under batteriladdning och tankar på att ta fram Hiltin var hot nog, 2 min senare kom jag igenom.
När jag väl var igenom hade inte borrlängden mycket kvar att ge, väl uträknat eller väldigt mycket tur
Fortfarande överraskat positiv till bosch-hammaren som köptes in förra sommaren, behöver fler & större batterier, så som jag använder den iallafall.
Hittade ett gammalt avloppsrör som fyllt med plast & tejpat får duga som ”tätning” så länge, 2 hål till ska borras inom kort.
En förhoppningsvis duglig borr hittades på biltema, sen var det dags att sätta igång. Efter att ha bränt igenom 12Ah var jag fortfarande inte igenom, men hade några cm kvar på borren.
Spänd väntan under batteriladdning och tankar på att ta fram Hiltin var hot nog, 2 min senare kom jag igenom.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
När jag väl var igenom hade inte borrlängden mycket kvar att ge, väl uträknat eller väldigt mycket tur
Logga in
Skapa konto
Fortfarande överraskat positiv till bosch-hammaren som köptes in förra sommaren, behöver fler & större batterier, så som jag använder den iallafall.
Hittade ett gammalt avloppsrör som fyllt med plast & tejpat får duga som ”tätning” så länge, 2 hål till ska borras inom kort.
Logga in
Skapa konto
Varför inte Hiltin med sladd om du tar stora hål innomhus i utrymme med el?G GuteAnnorstädes skrev:Dags att markförlägga elservisen senare i vår, idag var det dags att ta hål i väggen för nya matningen från markskåpet. Mest orolig för att stöta på armering och annat kul i den gamla väggen, så ville provborra 1/3 hål någorlunda i tid.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
hiltin i detta fall är en TE-1000 jag kom över för några månader sen.F fribygg skrev:
Oavsett hur mycket jag tycker om den så var jag ute efter lite mer kontrollerad håltagning denna gång😄 Ligger och fiskar efter en hilti borrhammare med sladd dock, hade varit bra att ha till just dessa situationer.
Hade golv kvar så klädkammaren fick ett lyft idag, sista utrymmet i huset, där det skall vara parkett, klart. 5 brädor kvar i sista parkettpaketet av beställningen för hela övervåningen så matematiken verkar ha stämt bra.
Nu till Hornbach och skaffa socklar och foder till insidan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu till Hornbach och skaffa socklar och foder till insidan.
Renoverare
· Uppsala
· 2 175 inlägg
Inga bilder men idag tog jag tag i ett jobb dom legat i pipelinen i över fem år, att kapa dörren mellan barnrummet och finrummet.
Projektet tog totalt en halvtimme och då var dörren redan avhängd.
1. Leta upp bockar.
2. Tejpa ny tejp på bockar då de senast användes till rödfärgsmålning ( har andra bockar men de stod sämre till)
3. Leta upp sänksåg och skena.
4. Bära ut dörr till garaget.
5. Såga bort 6 mm (tog knappt en minut)
6. Bära tillbaka dörr och provhänga den.
7. Lyfta av dörr och ställa den i hallen medan frugan målade karmen.
8. Ställa tillbaka alla saker på sina platser igen.
Förstår varför jag har dragit på detta, men nu hade frugan målat trösklarna så då gick det inte att förhala längre.
Förövrigt så har det målats hela helgen i barnrummet medan kidsen har varit hos svärföräldrarna. Så det närmar sig att de ska få sitt rum tilbaka igen.
Projektet tog totalt en halvtimme och då var dörren redan avhängd.
1. Leta upp bockar.
2. Tejpa ny tejp på bockar då de senast användes till rödfärgsmålning ( har andra bockar men de stod sämre till)
3. Leta upp sänksåg och skena.
4. Bära ut dörr till garaget.
5. Såga bort 6 mm (tog knappt en minut)
6. Bära tillbaka dörr och provhänga den.
7. Lyfta av dörr och ställa den i hallen medan frugan målade karmen.
8. Ställa tillbaka alla saker på sina platser igen.
Förstår varför jag har dragit på detta, men nu hade frugan målat trösklarna så då gick det inte att förhala längre.
Förövrigt så har det målats hela helgen i barnrummet medan kidsen har varit hos svärföräldrarna. Så det närmar sig att de ska få sitt rum tilbaka igen.