4 933 601 läst ·
33 990 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Är det inte bara att lägga handen på kanten och skjuta dörren om det är för tungt?K Kjell_G skrev:
Byggnadsarean är 7x3 m ungefär med källare under. Perfekt för det avsedda syftet.Jiji skrev:
Helt otroligt fin.❤️ Så mysigt att sitta där och äta och titta på den vackra utsikten.Vet du måttet på bredden? Vårt hus är så litet så jag får nöja mig med en glasveranda med plats för liten sittgrupp så att det inte blir veranda med hus. (Och plats min övervintringsväxter 😆) Jag har lite svårt att bestämma hur djup/bred den ska vara. Vad som både är praktiskt och proportionellt mot huset...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Lappat hålen efter en borttagen vägg i hallen.
Återanvände gamla socklen som var av samma sten.
Tog betydligt mer tid än tänkt då svärfars kakelkap gav upp och löste den inbyggda JFBn.
Hyrde en på Hygglo idag, som också löste JFBn men efter en gemensam insats med ägaren så gick den igång igen.
Återanvände gamla socklen som var av samma sten.
Tog betydligt mer tid än tänkt då svärfars kakelkap gav upp och löste den inbyggda JFBn.
Hyrde en på Hygglo idag, som också löste JFBn men efter en gemensam insats med ägaren så gick den igång igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte nåt jag gjort, men alltid när det blir kallt som idag -19 så ska talgoxarna alltid picka som en hackspett på dropplisten mellan tegel och den liggande panel som sitter ovanför fönstren 🤬 Antar att de hittar insekter i springor ? Konstigt för grannen har megafågelbord där det är fullt med fåglar hela dagarna.
Någon som har nåt bra knep mot det ? Har svårt att sova med hörselproppar....
Såg hockey hela natten och såg fram mot sovmorgon, men icke peck-peck-peck ljudet väckte mig kl 09:30 🤬
Någon som har nåt bra knep mot det ? Har svårt att sova med hörselproppar....
Såg hockey hela natten och såg fram mot sovmorgon, men icke peck-peck-peck ljudet väckte mig kl 09:30 🤬
Påbörjat tapetsering i köket
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag var det dags för renoveringstapeten.
Kapa rätt längd
I tillräcklig mängd
Och vips, så är väggar och tak redo för grundfärgen.
Kapa rätt längd
Logga in
Skapa konto
I tillräcklig mängd
Logga in
Skapa konto
Och vips, så är väggar och tak redo för grundfärgen.
Logga in
Skapa konto
Efter att ha skjutit på det i fem månader - satt upp hålkälslisten i dotterns rum. Snedtak, vågiga skitväggar och flera vinklar som inte är 90, 45 eller ens 60 grader. Första gången jag gör nåt sånt också.
Försökte först med en liten sketen gerlåda i plast med fin-sågen men kastade upp armarna och gick ut i garaget efter den motoriserade. Blev enklare men inte enkelt. Gick väl ok. Hela rummet nu är mer eller mindre att gå från "åh nej" till åh-kej innan man gör om helt.
Försökte först med en liten sketen gerlåda i plast med fin-sågen men kastade upp armarna och gick ut i garaget efter den motoriserade. Blev enklare men inte enkelt. Gick väl ok. Hela rummet nu är mer eller mindre att gå från "åh nej" till åh-kej innan man gör om helt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 262 inlägg
Pics or it didn’t happen
Tappat en kupévärmare i botten av pumpbrunnen för dräneringen när tanken var att tina upp en frusen slang mellan brunnarna.
Efter chocken lagt sig så lyckades vi rigga upp en annan kupévärmare på bättre sätt som nu tuggat på i snart ett dygn.
När detta väl tinat upp så får vi börja spåna på hur man fiskar upp den första från 2-3 meters djup 😅
Efter chocken lagt sig så lyckades vi rigga upp en annan kupévärmare på bättre sätt som nu tuggat på i snart ett dygn.
När detta väl tinat upp så får vi börja spåna på hur man fiskar upp den första från 2-3 meters djup 😅