S
K Kjell_G skrev:
Köpte mina på Hornbach men kanske inte kan rekommendera dem. De är en anings vassa inuti och med mina tunga dörrar blir det kännbart för frugan. Lösningen blir en rundstav på 25 mm när hon behöver ha något bakom dörrarna. De döljer vp, fläkt och rörstammar
Är det inte bara att lägga handen på kanten och skjuta dörren om det är för tungt?

Jodå, så blir det säkert framöver - när styrskenan i botten blir klar 😂

Jiji Jiji skrev:
Helt otroligt fin.❤️ Så mysigt att sitta där och äta och titta på den vackra utsikten.Vet du måttet på bredden? Vårt hus är så litet så jag får nöja mig med en glasveranda med plats för liten sittgrupp så att det inte blir veranda med hus. (Och plats min övervintringsväxter 😆) Jag har lite svårt att bestämma hur djup/bred den ska vara. Vad som både är praktiskt och proportionellt mot huset...
Byggnadsarean är 7x3 m ungefär med källare under. Perfekt för det avsedda syftet.

• Älska
Jiji
  • Laddar…
Skottat snö i 2 timmar 😠

K Kjell_G skrev:
Snöröjning. Jo, det är värre i andra delar av vårt avlånga land.
Här och nu undrar jag om jag borde tagit höjd för detta när jag valde trädgårdsbelysning.
Fint!

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Lappat hålen efter en borttagen vägg i hallen.
Återanvände gamla socklen som var av samma sten.

Tog betydligt mer tid än tänkt då svärfars kakelkap gav upp och löste den inbyggda JFBn.
Hyrde en på Hygglo idag, som också löste JFBn men efter en gemensam insats med ägaren så gick den igång igen.

En plastmatta ligger delvis utrullad över ett stengolv intill en skoställning med skor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Inte nåt jag gjort, men alltid när det blir kallt som idag -19 så ska talgoxarna alltid picka som en hackspett på dropplisten mellan tegel och den liggande panel som sitter ovanför fönstren 🤬 Antar att de hittar insekter i springor ? Konstigt för grannen har megafågelbord där det är fullt med fåglar hela dagarna.

Någon som har nåt bra knep mot det ? Har svårt att sova med hörselproppar....

Såg hockey hela natten och såg fram mot sovmorgon, men icke peck-peck-peck ljudet väckte mig kl 09:30 🤬

Påbörjat tapetsering i köket

Ommålad vägg i ett rum med fönster och bord med tidningar. Under renovering med spacklade fläckar nära dörrkarm.
Skapa konto
Öppen dörr in till rum med mönstrad tapet i gröna nyanser, omgiven av trälister. Golvet har ljust trämönster.
Skapa konto
Rum under renovering med mönstrad tapet, taklampa och blommor i förgrunden. En stege och en vilandes filt syns genom dörröppningen.
Skapa konto
Vägg med grönbladig tapet och ett vitt tvåvägs eluttag.
Skapa konto

• Gilla
fribygg och 15 till
  • Laddar…
Svurit upp microliten i taket

En stege med fästa verktyg och rulle av microlit i ett rum med renoverade väggar och blå handduk på en byggställning.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Idag var det dags för renoveringstapeten.

Kapa rätt längd
Rulle med renoveringstapet och verktyg på golvet inför tapetsering av väggar och tak i ett renoveringsprojekt.
Skapa konto

I tillräcklig mängd
Rullar av vit renoveringstapet står uppradade mot en delvis slipad vägg, redo för användning.
Skapa konto

Och vips, så är väggar och tak redo för grundfärgen.

Renoveringsprojekt pågår i vitmålat rum med stege, tapetrullar och målarverktyg. Väggar och tak redo för grundfärg.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 13 till
  • Laddar…
Ett tillfälligt tätat fönster med bräda och tätmassa, omgiven av en trävägg och blomkruka.
Skapa konto

Tätat ett trasigt fönster tillfälligt.
Knivar ligger på en bänk, vissa med skaft i trä, tillsammans med en slipsten och en tub lim.
Skapa konto

Sen för HUShållet vässade jag knivarna!

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Efter att ha skjutit på det i fem månader - satt upp hålkälslisten i dotterns rum. Snedtak, vågiga skitväggar och flera vinklar som inte är 90, 45 eller ens 60 grader. Första gången jag gör nåt sånt också.

Försökte först med en liten sketen gerlåda i plast med fin-sågen men kastade upp armarna och gick ut i garaget efter den motoriserade. Blev enklare men inte enkelt. Gick väl ok. Hela rummet nu är mer eller mindre att gå från "åh nej" till åh-kej innan man gör om helt.

• Gilla
Hollowind
  • Laddar…
Pics or it didn’t happen

Tappat en kupévärmare i botten av pumpbrunnen för dräneringen när tanken var att tina upp en frusen slang mellan brunnarna.
Efter chocken lagt sig så lyckades vi rigga upp en annan kupévärmare på bättre sätt som nu tuggat på i snart ett dygn.

När detta väl tinat upp så får vi börja spåna på hur man fiskar upp den första från 2-3 meters djup 😅

• Haha
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
J
TeroM TeroM skrev:
Svurit upp microliten i taket

[bild]
Smart enkel ställning, måste förenklat mycket för dig..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.