S
Ajdå, tyckte det såg ut som spån.
Finns ju mattstripper att hyra.

pjgb pjgb skrev:
det måste finnas ett bättre sätt.
Gasolbrännare...

• Haha
  • Wow
pjgb och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Ajdå, tyckte det såg ut som spån.
Finns ju mattstripper att hyra.
Hade ingen aning, men det ser ju smidigt ut! Tack för tipset 👍

S
pjgb pjgb skrev:
Hade ingen aning, men det ser ju smidigt ut! Tack för tipset 👍
Men har du redan tagit bort mattan är betongslip med dammsugare nog bättre.

S sinuslinus skrev:
Men har du redan tagit bort mattan är betongslip med dammsugare nog bättre.
Ja mattan var ju lätt att dra bort. Kom på att jag har en giraffslip i garaget, jag ska prova den.

Tagit det stora fönstret:, var för mörkt för att ta bild på slutresultatet igår.

När väl första stenen var ur kunde man i princip lossa resterande för hand, armeringen i alla skift som sprängt bruket.
Byggarbetsplats med tegelfasad där ett stort fönster är borttaget, synliga skador i muren och byggställning med verktyg och stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tegelvägg med ett borttaget fönster, delar av väggen borta, en stege står lutad mot väggen, dagsljus belyser byggområdet.
Skapa konto

Tegelvägg med byggställning och täckt fönsteröppning, pågående renovering. Liggande stege bredvid, julljus längs takfoten.
Skapa konto

Tegelvägg med öppning för stort fönster, skyddad av presenning. Stegar och byggställning kan ses framför väggen.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
[bild]
höfthöjd vs knähöjd :)

13th Marine 13th Marine skrev:
Tagit det stora fönstret:, var för mörkt för att ta bild på slutresultatet igår.

När väl första stenen var ur kunde man i princip lossa resterande för hand, armeringen i alla skift som sprängt bruket.
[bild]

[bild]
[bild]
[bild]
Hade behövt göra liknande över ett fönster här där teglet släppt.
La du bara in rostfritt armeringsjärn i bruket? Annars har ju Murma ett balksystem som kanske är lättare för en annan som inte är så bra på att mura...

N naikon skrev:
Hade behövt göra liknande över ett fönster här där teglet släppt.
La du bara in rostfritt armeringsjärn i bruket? Annars har ju Murma ett balksystem som kanske är lättare för en annan som inte är så bra på att mura...
Jag har kört förzinkat bistål, i samtliga skift här.
Hade säkert gått med murma om man fått tag på ett sånt enkelt.

• Gilla
naikon
  • Laddar…
Bytat tätningslist på hälften av fönsterna
Får ta resten en annan dag
Satt upp en plafond i sovrummet då frugan tycke att det var dåligt ljus när hon håller på i garderoben

• Plafondlampa i sovrum med vit takbjälke och gardiner, förbättrar ljuset i rummet.
    Skapa konto
  • Ett tegelfasad med ett nyrenoverat fönster. Garderoben syns i inredningen genom fönstret.
    Skapa konto
  • Kartong med tätningslister står lutad mot en röd tegelvägg utomhus.
    Skapa konto
  • Utomhusbild med ett hundhus på grus, en plastlåda och svarta kablar på gräsmattan vid en tegelvägg.
    Skapa konto
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
höfthöjd vs knähöjd :)
Absolut, men för att ”låsa” några lådor brukar de i plast duga bra enligt min erfarenhet. 🙃

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
K kniv skrev:
För alla småfel som hittar kommer dom säkert göra en höna av en fjäder…
Gnäller de tillräckligt mycket blir de utan fjädrar 😉

• Rå plockad kyckling på en skärbräda i ett kök.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
Totte lille och 8 till
  • Laddar…
Så gott som klar med badrummet. Fattas en handdukstork och en piffigare taklampa, men det kommer någon gång i framtiden. Jag lider nämligen av en allvarlig ekonomisk utmattning, så det måste kureras först.

Smolket i badrumsbägaren är att badrummet på övre plan har blivit vattenskadat alldeles nyligen, så det skall rivas inom kort. Känns som att vi aldrig får ha två toaletter/badrum (är åtta personer!). Får vara glad att vi har ett fungerande badrum i alla fall...

• Modernt badrum med vita kakelväggar och svartvit rutigt golv, med ovalt spegel med belysning och en vit toalett.
    Skapa konto
  • Ledsen
  • Gilla
Kjell_G och 7 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Har tänkt bygga ett soptunneskydd sedan 2015 men frun fick nog och beställde hem ett. Igår hämtade vi det.

[bild]
Jag har också haft planer på att bygga ett skydd till mina tunnor, men jag har bara skjutit på det sedan 2018 så jag har alltså ett par år kvar innan sambon tar saken i egna händer, om jag utgår ifrån ditt exempel.

En halvt relaterad fråga; Hur funkar det att rulla ut tunnorna ur det där skyddet? I vår kommun är hjulen på tunnorna placerade så att man behöver luta tunnan bakåt för att kunna rulla dem och om man då har en öppning till huset/skyddet enligt ditt så innebär det att man antingen behöver rulla in tunnorna med hjulen utåt mot öppningen, eller så behöver man alltså tippa tunnan inåt/bakåt och rulla den mot sig när man ska ta ut den. Placerar man tunnan med hjulen mot öppningen, som känns mest rimligt, så öppnas istället locket till tunnan åt fel håll.

För lite att göra? Roade mig med att mäta energiåtgång för tre olika program på diskmaskinen - Eco, Auto och 1h.

• Energimätare visar 224 volt och 1,15 kWh för att mäta diskmaskinens energiförbrukning i olika program.
    Skapa konto
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.