4 933 502 läst ·
33 989 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Tagit det stora fönstret:, var för mörkt för att ta bild på slutresultatet igår.
När väl första stenen var ur kunde man i princip lossa resterande för hand, armeringen i alla skift som sprängt bruket.
När väl första stenen var ur kunde man i princip lossa resterande för hand, armeringen i alla skift som sprängt bruket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hade behövt göra liknande över ett fönster här där teglet släppt.13th Marine skrev:
La du bara in rostfritt armeringsjärn i bruket? Annars har ju Murma ett balksystem som kanske är lättare för en annan som inte är så bra på att mura...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Jag har kört förzinkat bistål, i samtliga skift här.N naikon skrev:
Hade säkert gått med murma om man fått tag på ett sånt enkelt.
Husägare
· Trelleborg
· 709 inlägg
Bytat tätningslist på hälften av fönsterna
Får ta resten en annan dag
Satt upp en plafond i sovrummet då frugan tycke att det var dåligt ljus när hon håller på i garderoben
Får ta resten en annan dag
Satt upp en plafond i sovrummet då frugan tycke att det var dåligt ljus när hon håller på i garderoben
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Så gott som klar med badrummet. Fattas en handdukstork och en piffigare taklampa, men det kommer någon gång i framtiden. Jag lider nämligen av en allvarlig ekonomisk utmattning, så det måste kureras först.
Smolket i badrumsbägaren är att badrummet på övre plan har blivit vattenskadat alldeles nyligen, så det skall rivas inom kort. Känns som att vi aldrig får ha två toaletter/badrum (är åtta personer!). Får vara glad att vi har ett fungerande badrum i alla fall...
Smolket i badrumsbägaren är att badrummet på övre plan har blivit vattenskadat alldeles nyligen, så det skall rivas inom kort. Känns som att vi aldrig får ha två toaletter/badrum (är åtta personer!). Får vara glad att vi har ett fungerande badrum i alla fall...
Jag har också haft planer på att bygga ett skydd till mina tunnor, men jag har bara skjutit på det sedan 2018 så jag har alltså ett par år kvar innan sambon tar saken i egna händer, om jag utgår ifrån ditt exempel.DennisCA skrev:
En halvt relaterad fråga; Hur funkar det att rulla ut tunnorna ur det där skyddet? I vår kommun är hjulen på tunnorna placerade så att man behöver luta tunnan bakåt för att kunna rulla dem och om man då har en öppning till huset/skyddet enligt ditt så innebär det att man antingen behöver rulla in tunnorna med hjulen utåt mot öppningen, eller så behöver man alltså tippa tunnan inåt/bakåt och rulla den mot sig när man ska ta ut den. Placerar man tunnan med hjulen mot öppningen, som känns mest rimligt, så öppnas istället locket till tunnan åt fel håll.