4 933 539 läst ·
33 989 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Hoppas ni inte tröttnat på rostande armering för jag är inte färdig än!
Idag började jag hitta en rutin på det hela, så jag har bättrat på min samling av rostande armeringsjärn samt murbruk, finns för avhämtning av eventuell hugande spekulant!
Fönsterna ser ut såhär nu:
Dvs 7/7 källarfönster fixade, nu har vi två vanliga och en lång på markplan kvar, liten ställning ska lånas för att slippa jobba på stege 😅
Idag började jag hitta en rutin på det hela, så jag har bättrat på min samling av rostande armeringsjärn samt murbruk, finns för avhämtning av eventuell hugande spekulant!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Fönsterna ser ut såhär nu:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dvs 7/7 källarfönster fixade, nu har vi två vanliga och en lång på markplan kvar, liten ställning ska lånas för att slippa jobba på stege 😅
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 270 inlägg
Då blir varje felkapning extra bitter. Och det brukar bli en del vil helvetskällist. Jag brukar börja med de långa längder då kan man återanvända mittdelen vid felkapade vinklar.
Mycket intressant.stigen skrev:
Jag kunde 7 st i min kommun Ekerö, men det finns 15 st i listan, och ett som jag vet saknas.
Typ alla tegelstenar gick nog till Stockholm, för här kan man räkna tegelhusen på ena handen.
Fortsatt med takbytet. Takpapp och vindskivor har kommit på plats under helgen. Nu återstår endast vindskiveplåtar (målningen får vänta till våren).
Usch fy fabian, det här var inget roligt moment.
Men Feinen underlättar mycket. Först vatten, sen Feina. Barkjärnet funkade sådär, det är lite ojämn yta så bara 1/3 av järnet är i botten. Tror jag har förbrukat 1/3 av stålet till multimaskinen på 1/3 av golvytan så jag får nog köpa ett till imorgon.
Blä för detta, det måste finnas ett bättre sätt.
Men Feinen underlättar mycket. Först vatten, sen Feina. Barkjärnet funkade sådär, det är lite ojämn yta så bara 1/3 av järnet är i botten. Tror jag har förbrukat 1/3 av stålet till multimaskinen på 1/3 av golvytan så jag får nog köpa ett till imorgon.
Logga in
Skapa konto
Visserligen hade jag det på spånskivor men efter att jag jobbat ett tag med tapetskrapa övergick jag till en rotex 150 med grovt nät. Jag skulle lägga foam och parkett så behövde inte vara kliniskt rent men ville få bort det mesta då det luktade inget vidare.pjgb skrev:
[bild]
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Såga, bryta upp, lägga nytt.pjgb skrev:
[bild]