Hoppas ni inte tröttnat på rostande armering för jag är inte färdig än!
Idag började jag hitta en rutin på det hela, så jag har bättrat på min samling av rostande armeringsjärn samt murbruk, finns för avhämtning av eventuell hugande spekulant!
Rostiga armeringsjärn placerade på marken framför en tegelmur med träpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hinkar fyllda med bitar av murbruk och tegel står på gräs framför en svart trävägg.
Skapa konto

Fönsterna ser ut såhär nu:
Källarfönster under renovering med tegelvägg, omgiven av växter och verktyg.
Skapa konto

Röd tegelvägg med tre källarfönster och en stege lutad mot väggen, omgiven av murgröna. Gräsmatta i förgrunden.
Skapa konto

Dvs 7/7 källarfönster fixade, nu har vi två vanliga och en lång på markplan kvar, liten ställning ska lånas för att slippa jobba på stege 😅

Redigerat:
  • Gilla
naikon och 12 till
  • Laddar…
Missade bilden på byggnadsinspektörerna.
Höns vid en tegelmur, med verktyg och redskap runt omkring, samt växthus och grönska i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Snigla och 16 till
  • Laddar…
K
Gör du fel blir det ett jäkla kackel

• Haha
  • Gilla
  • Älska
RoTe och 5 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Gör du fel blir det ett jäkla kackel
Då svarar jag "lägg ägg" 😉

• Gilla
  • Älska
RoTe och 1 till
  • Laddar…
B
Köpte 18 meter hålkälslist för 900 kr idag.. imorgon ska den sättas upp! Fyfan inte ens kul att renovera längre.

• Ledsen
RoTe
  • Laddar…
Då blir varje felkapning extra bitter. Och det brukar bli en del vil helvetskällist. Jag brukar börja med de långa längder då kan man återanvända mittdelen vid felkapade vinklar.

• Gilla
RoTe och 3 till
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:
Säkrat lådor från små händer.
Tack
Fin! Jag hade samma problem så jag sågade till en plyfa som hade ett mönster för att lirka loss den. Satte upp den men då bytte lillkillen intresse så den togs snart bort igen

• Gilla
Oskick
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Fin! Jag hade samma problem så jag sågade till en plyfa som hade ett mönster för att lirka loss den. Satte upp den men då bytte lillkillen intresse så den togs snart bort igen
Man får glädja sig över att intresset för att dra och slita i saker snart släpper.

stigen stigen skrev:
Tegelbruk är intressant historia!
En väldigt tydlig strukturomvandling har skett!

Från: 1153 stycken

Till: 1 stycken

[bild]

[bild]
Mycket intressant.
Jag kunde 7 st i min kommun Ekerö, men det finns 15 st i listan, och ett som jag vet saknas.
Typ alla tegelstenar gick nog till Stockholm, för här kan man räkna tegelhusen på ena handen.

• Gilla
naikon och 1 till
  • Laddar…
Fortsatt med takbytet. Takpapp och vindskivor har kommit på plats under helgen. Nu återstår endast vindskiveplåtar (målningen får vänta till våren).

• Rött hus med ny takpapp, vindskivor och ställning i en skogsmiljö. Vitmålad dörr och stor gran i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Rött uthus under takbyte med ny takpapp och vindskivor. Omkring står byggmaterial och verktyg. Omgivet av tallar och natur.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
K
13th Marine 13th Marine skrev:
Missade bilden på byggnadsinspektörerna.
[bild]
För alla småfel som hittar kommer dom säkert göra en höna av en fjäder…

Usch fy fabian, det här var inget roligt moment.
Men Feinen underlättar mycket. Först vatten, sen Feina. Barkjärnet funkade sådär, det är lite ojämn yta så bara 1/3 av järnet är i botten. Tror jag har förbrukat 1/3 av stålet till multimaskinen på 1/3 av golvytan så jag får nog köpa ett till imorgon.
Blä för detta, det måste finnas ett bättre sätt.
Golv med verktyg för renovering, barkjärn och skrapor synliga, samt en burk med skräprester och en sprayflaska. Ojämn yta antyder arbete pågår.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Men Feinen underlättar mycket. Först vatten, sen Feina. Barkjärnet funkade sådär, det är lite ojämn yta så bara 1/3 av järnet är i botten. Tror jag har förbrukat 1/3 av stålet till multimaskinen på 1/3 av golvytan så jag får nog köpa ett till imorgon.
[bild]
Visserligen hade jag det på spånskivor men efter att jag jobbat ett tag med tapetskrapa övergick jag till en rotex 150 med grovt nät. Jag skulle lägga foam och parkett så behövde inte vara kliniskt rent men ville få bort det mesta då det luktade inget vidare.

Ett rum med slipad spånskiva på golvet, en slipmaskin, sladdar och en fläkt i hörnet. Förberedelser för foam och parkettläggning.
Skapa konto

Verktyg och en dammsugare i ett rum med trägolv; förberedelser för att lägga foam och parkett.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
S
pjgb pjgb skrev:
[bild]
Såga, bryta upp, lägga nytt.

Betongplattan? Nä den får ligga kvar.

• Haha
naikon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.