Vi var i samma sits för ett antal år sedan men kom betydligt billigare undan. Tror kommunen skulle ha runt 200 tkr och ingrävningen gjorde vi själva för runt 50 tkr, inkl. en del sprängning om jag inte minns helt fel.

Året efter gick VA-taxan upp närmare 50% så vi hade bara tur. Det är som sagt på sitt sätt sura pengar för det är inget man ser.

Oskick Oskick skrev:
Gjort slag i saken att påbörja ett byte av bastuaggregatet som följde med huset.
Har inte vågat att ens testköra den...
Någon som är sugen på en Helo? 😅👌
Hittar dessvärre inte typskylten.
B-Huset fick serva med en He...arvia 'The Wall SW60'.
Den lär bringa värme till skillnad från Helo'n. Där får man bara upp värmen när skiten ska hystas ut! 😅

Jag byter ”favoritsyssla” från spackling och slipning av väggar och tak till denna underbara uppgift: skrapa gammalt mattlim från betong!
Det går ganska lätt om man häller ut vatten på mattfibrerna, limmet verkar lösas upp och släpper från betongen efter 5-10 minuter.
Men jag vet vem som kommer att få ett barkjärn från Jula i förskottsjulklapp… 🤭
Skrapa och gammalt mattlim på betonggolv i ett hörn, med vatten och mattsläppningsprocess synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Jag byter ”favoritsyssla” från spackling och slipning av väggar och tak till denna underbara uppgift: skrapa gammalt mattlim från betong!
Det går ganska lätt om man häller ut vatten på mattfibrerna, limmet verkar lösas upp och släpper från betongen efter 5-10 minuter.
Men jag vet vem som kommer att få ett barkjärn från Jula i förskottsjulklapp… 🤭
[bild]
Vilket slit!

G grovspacklarn skrev:
Vilket slit!
Provade att fuska med vinkelslip och roterande stålborste men det slog för många gnistor och blev för dammigt för att jag skulle våga fortsätta…

Säkrat lådor från små händer.
Tack Brio!

• Trälådor med träjärnvägsdelar som barnsäkert lås. Tack Brio!
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 12 till
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:
Tack Brio!
Vackert!
Ansök!

En konsthall med en spiralformad röd konstinstallation och diverse konstverk på väggarna.
Skapa konto

• Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
nikasp
Oskick Oskick skrev:
Tack Brio!
Snyggt! Klassiker är annars långt skohorn. Länge sen men minns att jag nästan grät 2-3:e gången alla våra plastburkar och Tupperware låg utslängda på köksgolvet. Vi hade 80 cm breda lådor fulla med grejer.

nikasp nikasp skrev:
Snyggt! Klassiker är annars långt skohorn. Länge sen men minns att jag nästan grät 2-3:e gången alla våra plastburkar och Tupperware låg utslängda på köksgolvet. Vi hade 80 cm breda lådor fulla med grejer.
Ja det är en sjuhelsikes rivande i lådorna. Men men...
Skohorn, ja det ska jag nog damma av

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Purre
VI körde med en träribba med en knopp längst upp. Blir lite som ett långt skohorn men det var gratis till skillnad mot skohorn som isf hade krävt ~100kr+kostnad för resa till ikea.

• Gilla
Oskick och 1 till
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
VI körde med en träribba med en knopp längst upp. Blir lite som ett långt skohorn men det var gratis till skillnad mot skohorn som isf hade krävt ~100kr+kostnad för resa till ikea.
Vprör borde funka

Purre Purre skrev:
Jävlar, vad köper du för skohorn?!
Ikeas kostar 19 kr.

• Älska
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Purre
tveksamt tveksamt skrev:
Jävlar, vad köper du för skohorn?!
Ikeas kostar 19 kr.
Exakt 19kr men det går åt mer än ett och därför 100kr ;)

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
IKEA skohorn i kraftig metall är det ultimata skohornet för oss som är +70 och alla andra!

Person använder IKEA skohorn i kraftig metall för att ta på vita sneakers.
Skapa konto

• Gilla
Ursviken
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
IKEA skohorn i kraftig metall är det ultimata skohornet för oss som är +70 och alla andra!

[bild]
Person använder ett svart skohorn för att ta på sig en svart sko på en matta.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.