4 933 485 läst ·
33 989 svar
4933k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Jag trodde de extra långa timmerbilarna är 30 meter långa. Men de tar väl inte längre virke bara en trave till?F fribygg skrev:
Allt är väl optimerat som en enhet. Allt från timmerbil till intag på sågverken och produktionen där.
Småsågar borde kunna leverera längre. Personligen tycker jag att 5,4 m långt virke är opraktiskt nog att hantera..
Derome lär kunna leverera 840cm oskarvat.S sinuslinus skrev:Jag trodde de extra långa timmerbilarna är 30 meter långa. Men de tar väl inte längre virke bara en trave till?
Allt är väl optimerat som en enhet. Allt från timmerbil till intag på sågverken och produktionen där.
Småsågar borde kunna leverera längre. Personligen tycker jag att 5,4 m långt virke är opraktiskt nog att hantera..
Renoverar barnrum och hittade ett påskägg. Det är inte nån givare för golvvärme utan en elkabel. Den går troligen ner till vad som 1984 var en carport under ena sidan av huset men numer ett dubbelgarage sedan kanske 1990.
Ser en kabel i gubben under diskhon i tvättstugan. Spänningslös men jag och elektrikern hade/har två okända säkringar när vi bytte central. Den ena har jag listat ut går till vägguttag mellan garageportarna men den här är okänd. Kanske till en radiator som vi rivit bort, men kablar kvar.
Ser en kabel i gubben under diskhon i tvättstugan. Spänningslös men jag och elektrikern hade/har två okända säkringar när vi bytte central. Den ena har jag listat ut går till vägguttag mellan garageportarna men den här är okänd. Kanske till en radiator som vi rivit bort, men kablar kvar.
Mycket intressant, vi har ett soldattorp i Julita i Sörmland och teglet kommer från bruket 3 km bort:13th Marine skrev:
Man handskas ganska varligt med det tegel vi har med vetskap om vilket slit det var och att nytt inte går att få tag på. Har köpt en släpkärra från närheten så jag har hyfsat i reserv.
Bredspacklar för första gången nånsin. Två timmar för EN vägg och hela burken gick åt. Har nog lagt på lite onödigt mycket så ska se om jag tar mig varvet runt innan nästa burk tar slut (räckte inte riktigt hela som synes). Dörr på ena kortväggen och fönster plus radiator på andra så det kan gå.
Det tar sig sa mordbrännaren. Kommer att gå betydligt snabbare nu. Gräsänkling så kan köra på tills jag svimmar.
Det tar sig sa mordbrännaren. Kommer att gå betydligt snabbare nu. Gräsänkling så kan köra på tills jag svimmar.
Så fint! Vi la typ 110000 på att leja ut ytskikt och flytt av panna plus en hel del rördragning och hade en superfräsch tvättstuga i ett år innan ett större hus dykte upp. Nu har vi en väl fungerande men FUL och gammal, enda bra är uppkopplade maskiner och sen köpte jag ett värmepumpstorkskåp men inredningen 😢B Bannerb skrev:
Panik när man rensat vattenlåset, men får inte tillbaks det pga oringen är för gammal och utvidgats. Halva huset luktar avlopp och det vimlar av avloppsflugor
Riktigt lyxigt att kunna hitta precis rätt del till ett 30 år gammalt avlopp och hemlevererad på en dag för 150kr.
Riktigt lyxigt att kunna hitta precis rätt del till ett 30 år gammalt avlopp och hemlevererad på en dag för 150kr.
Insåg att tiden för uteprojekt hastigt går mot sitt slut, så förra helgen tog jag tag i det viktigaste kvarvarande, stenläggning i carporten:
Totalt 10h effektiv arbetstid för att lägga knappa 35kvm. Jag var ganska mör efteråt.
Idag tog jag tag i finliret och kapade till och la halvstenarna, tog väl dryga 2h till:
Ska gå över allt med paddan + fogsand, borde hinna det i helgen innan det blir en miljard minus.
Ska bli jävligt skönt att inte dra in en massa grus i garaget den här vintern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Totalt 10h effektiv arbetstid för att lägga knappa 35kvm. Jag var ganska mör efteråt.
Idag tog jag tag i finliret och kapade till och la halvstenarna, tog väl dryga 2h till:
Logga in
Skapa konto
Ska gå över allt med paddan + fogsand, borde hinna det i helgen innan det blir en miljard minus.
Ska bli jävligt skönt att inte dra in en massa grus i garaget den här vintern.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Fixat armering över fönster 2 samt 3 av totalt 10 som behöver fixas.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto