4 826 425 läst ·
33 455 svar
4826k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 718 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 718 inlägg
pacman42 skrev:
Fem garderober. Inte helt klara, skall komplettera med en list, latex mm. Dessutom skall vi hitta "rätt handtag" (säger frugan) också.
Det har varit en hel del trollande, garderoberna fick ju inte plats mellan tak och golv, så jag har sågat av dem ett par centimeter. Men då kan inte dörren sitta på sin ordinarie plats, så den sänkte jag 3 cm. Jag har dessutom ett rör inne i garderoberna, det har jag klätt in och sågat ut för.
Barnen har flyttat ut, så nu återtar vi det stora sovrummet, men först en uppfräschning...
Ett par intressanta detaljer. Gångjärnen från Ikea saknade ljuddämpande knappar i en påse. Men i påsen efter fick jag dubbelt så många. En gångjärnssats var inte korrekt injusterad från fabrik, så där blev det en hel del pill innan dörren satt rakt. De andra blev perfekta direkt.
Imorgon börjar vi inreda dem.
Det har gått lite långsamt då jag är handikappad efter en operation i foten i torsdags, jag har 2,5 veckors sjukskrivning kvar...
...men jag började jobba på jobbet redan i fredags. Har man kontorsjobb så är man inte beroende av foten. Det stora problemet är att foten är i ett stort bandage, men jag har redan mindre smärtor i den än innan operationen. Jag har inte ens rört smärtstillande (fick mycket godsaker utskrivet, men jag har ju mindre ont i foten nu än före operationen - som jag redan konstaterat).
En bild också. Tydligen så letar vi stora handtag i mässingsfinish
.
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror det är Perugia från Theofils på bilden. Mycket finare finish än motsvarande från Lundell & Zetterberg.
https://www.theofils.se/handtag-per...BwE&gbraid=0AAAAADmU2ifhJACu1Ji5YfsH7VE7ZfqUB
Skulle bara kratta ut lite ny täckbark vid häcken, men jag tycks ha hittat tomtmarkören vi inte sett tidigare. Vi har trott att gränsen går precis vid det lilla förrådet och att taket till och med är över, men så verkar ju inte vara fallet då
Spelar ingen roll för vår del men det är väl trevligt att veta. Om den nu inte blivit flyttad av nån någon gång.
Logga in
Skapa konto
läge att prata med grannen om detta kanske?Storsockret skrev:
Skulle bara kratta ut lite ny täckbark vid häcken, men jag tycks ha hittat tomtmarkören vi inte sett tidigare. Vi har trott att gränsen går precis vid det lilla förrådet och att taket till och med är över, men så verkar ju inte vara fallet dåSpelar ingen roll för vår del men det är väl trevligt att veta. Om den nu inte blivit flyttad av nån någon gång.
[bild]
Jag inser nu när jag snubblade in i tråden idag igen att för någon som inte sett mitt spammande om parkeringsplatsen några sidor tillbaka så kanske det i mitt inlägg ovan inte var solklart att det då är vi som som bor till vänster, det var därför jag inte tänkte det var så noga att springa till grannen och meddela
Anledningen till att jag var ute och hivade ut mer täckbark på den sidan var att vi hade kapat häck (enligt ök med granne) och jag tänkte att jag skulle återställa lite även en bit in på deras sida.
Men det går inte att redigera inlägg efter så lång tid
Men det går inte att redigera inlägg efter så lång tid
Varit på annan ort i tre dagar. Kommer hem till en värmepump som stannat. Kör endast varmvatten, men den bröt på högtryck. Löste ut en säkring. Slutade skjuta säkringar om jag kopplade ur cirkulationspumpen. Visade sig vara fukt i kopplingsboxen. Tror det läckte från insidan. Pump slut alltså.
Då klockan var efter 16 så var chanserna obefintliga att få tag i en kvalitetspump, så jag slog till på en från Biltema!
Har fungerat i två timmar nu!
Då klockan var efter 16 så var chanserna obefintliga att få tag i en kvalitetspump, så jag slog till på en från Biltema!
Har haft en biltema i 5 år inga problemF Fluxor skrev:Varit på annan ort i tre dagar. Kommer hem till en värmepump som stannat. Kör endast varmvatten, men den bröt på högtryck. Löste ut en säkring. Slutade skjuta säkringar om jag kopplade ur cirkulationspumpen. Visade sig vara fukt i kopplingsboxen. Tror det läckte från insidan. Pump slut alltså.
Är igång och skruvar upp lite solcellsbelysning på altandäcket. Sen blev det att bygga en custom tv bänk åt mamma också. Hon ville ha något som är tillräckligt högt för att titta från sängen, hade lite 45x195 liggandes så kapade till bitar och drog ihop.
Logga in
Skapa konto
Rivit altan.
Logga in
Skapa konto
Lite onödigt kanske, den hade nog ett par år kvar.
Bara en balk som ruttnat av helt.
Logga in
Skapa konto