4 812 725 läst ·
33 385 svar
4813k läst
33,4k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoverare
· Uppsala
· 2 083 inlägg
Skrapat, slipat och polerat ljusinsläppen till källaren. De hade inte maskats vid tidigare ägares fasadmålning eller när jag målade sockeln, så de var rätt fläckiga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Grävt vidare, nu börjar man iaf se något ta form. Än så länge har jag inte heller stött på begränsningskabeln till grannens robot så det är ju positivt.
Var även en sväng på Bauhaus och kikade på sten för lite inspiration till avgränsning mot grannen.
Var även en sväng på Bauhaus och kikade på sten för lite inspiration till avgränsning mot grannen.
Logga in
Skapa konto
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 056 inlägg
I drygt 20 år när jag suttit på min altan har jag stört mig på denna vansinnigt fula kabelförläggning, mitt i blickfånget. (Ja, det är jag som gjort den). Nu är det dags att få tummen ur och åtgärda det.
Så här blev resultatet, dooooold förläggning bakom lockbrädan, och en strömbrytare har tillkommit. Två vippor, hmm.
Jo, jag behövde ström till mina nya myslampor vid fönstren.
Logga in
Skapa konto
Så här blev resultatet, dooooold förläggning bakom lockbrädan, och en strömbrytare har tillkommit. Två vippor, hmm.
Logga in
Skapa konto
Jo, jag behövde ström till mina nya myslampor vid fönstren.
Logga in
Skapa konto
Tokförkyld så låg i sängen med grym huvudvärk hela lördan. Pinade mig (och kärestan) idag med att rensa taket från mossa, MÅSTE göras senast nu i höst. Har haft det högt på priolistan sedan vi flyttade in för fyra månader sedan.
Nelson Gardens skrapa är sjukt bra och tar 90% av mossan snabbt. Har säkert 5-6 timmar kvar då vi tänker vara noggranna innan jag sprayar hela alltet med bensaltensid för att döda all kvarvarande mossa. Vill undvika att det rasar ner döda mossklumpar i ett år sen så kör för hand med morakniv och borste för att få riktigt rent. Tippar på att det här taket ev. aldrig gjorts rent. Två säckar mossa så långt men blir nog två till. Icket en sprucken eller dålig panna faktiskt även fast taket är 40 år nu.
Plockade ner stor antenn och parabol också och gjorde Åsa-Nisse-tätning med åldersbeständig tejp för diffusionsspärr. Lär hålla över vintern om jag mot förmodan inte lagar papp och byter till pannor snart.
Nelson Gardens skrapa är sjukt bra och tar 90% av mossan snabbt. Har säkert 5-6 timmar kvar då vi tänker vara noggranna innan jag sprayar hela alltet med bensaltensid för att döda all kvarvarande mossa. Vill undvika att det rasar ner döda mossklumpar i ett år sen så kör för hand med morakniv och borste för att få riktigt rent. Tippar på att det här taket ev. aldrig gjorts rent. Två säckar mossa så långt men blir nog två till. Icket en sprucken eller dålig panna faktiskt även fast taket är 40 år nu.
Plockade ner stor antenn och parabol också och gjorde Åsa-Nisse-tätning med åldersbeständig tejp för diffusionsspärr. Lär hålla över vintern om jag mot förmodan inte lagar papp och byter till pannor snart.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vantskruv och vajer - för dig (mig) som byggde en för krallig grind eller rättare sagt borde haft 95stolpe.
Nåja. Det blev en bra räddning. Ska bara klippa överbliven wire och låta växtligheten breda ut sig lite mer så kommer det inte synas
Nåja. Det blev en bra räddning. Ska bara klippa överbliven wire och låta växtligheten breda ut sig lite mer så kommer det inte synas
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag och igår
Tagit ner vindskiva för målning. Förra året målade jag andra sidan från stege men funkar inte på denna sidan
Använt nya nockräcket tillsammans med fallskyddssele
Ska komma regn imorgon och för att kunna sova riktigt gott så hittade jag den perfekta presenningen på Jula med måtten 6x1,5m. Som gjort för vindskivor.
Tagit ner vindskiva för målning. Förra året målade jag andra sidan från stege men funkar inte på denna sidan
Använt nya nockräcket tillsammans med fallskyddssele
Ska komma regn imorgon och för att kunna sova riktigt gott så hittade jag den perfekta presenningen på Jula med måtten 6x1,5m. Som gjort för vindskivor.
Tagit upp golvet jag la förra helgen, la dit en tjock foam på 5 mm och la tillbaka golvet. Inte helt perfekt men nästintill. Bytte även ut glaset i sidoljuset nu i helgen. Återstår lite två lister och att måla dörren.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hör av dig om du behöver en fetare vantskruvO olofh skrev:
Ser inte så annorlunda ut men idag har jag grävt i stort sett klart, lagt stenplattor över det som är kvar av rötterna från häcken och försökt jämna ut en aning. Även spolat rent uppfarten hjälpligt så man slipper halka omkull i all lera. Imorgon tänkte jag fara och köpa lite marksten och se vad det kan tänkas bli av det.
Logga in
Skapa konto