Skrapat, slipat och polerat ljusinsläppen till källaren. De hade inte maskats vid tidigare ägares fasadmålning eller när jag målade sockeln, så de var rätt fläckiga.
Ljusinsläpp till källaren med glasblock under röd fasad och grå sockel, omgiven av grus. Spår av tidigare färg och fläckar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fönster av glasblock vid källare, slipade och polerade, mot röd träfasad och grus, bredvid en elektrisk slipmaskin.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Fortsatt städningen i garaget. Nu ser man både lite av golvet och lite av arbetsbänken…

• Gilla
  • Wow
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
Grävt vidare, nu börjar man iaf se något ta form. Än så länge har jag inte heller stött på begränsningskabeln till grannens robot så det är ju positivt.

Var även en sväng på Bauhaus och kikade på sten för lite inspiration till avgränsning mot grannen.

Uppfart med grävd mark, bil parkerad under carport, och linjer markerade för framtida avgränsning, intill två hus.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
Fortsatt med, och slutfört, montering av gles i taket på barnrum 2.
Nymonterat glespaneltak i barnrum, träpaneler med dragna elkablar och en stege i hörnet av rummet.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Tapetserat köket
Kök med tapetserade väggar i naturmotiv, grönaktiga köksskåp och ett hängande lamparmatur i glas och mässing.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
MaKrBr och 18 till
  • Laddar…
I drygt 20 år när jag suttit på min altan har jag stört mig på denna vansinnigt fula kabelförläggning, mitt i blickfånget. (Ja, det är jag som gjort den). Nu är det dags att få tummen ur och åtgärda det.

Utomhuslampa på röd vägg med vit kabeldragning längs väggen, del av renoveringsprojekt för att dölja kablar och installera mysbelysning.
Skapa konto

Så här blev resultatet, dooooold förläggning bakom lockbrädan, och en strömbrytare har tillkommit. Två vippor, hmm.

Bilden visar en vägg med en vit utomhuslampa och en dubbel strömbrytare; kablarna är dolda bakom en lockbräda.
Skapa konto

Jo, jag behövde ström till mina nya myslampor vid fönstren.

Altan med nytt elsystem, inkl. dold kabelförläggning och två strömbrytare, mysbelysning installerad, synlig bil utanför glasade altanfönster.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 14 till
  • Laddar…
nikasp
Tokförkyld så låg i sängen med grym huvudvärk hela lördan. Pinade mig (och kärestan) idag med att rensa taket från mossa, MÅSTE göras senast nu i höst. Har haft det högt på priolistan sedan vi flyttade in för fyra månader sedan.

Nelson Gardens skrapa är sjukt bra och tar 90% av mossan snabbt. Har säkert 5-6 timmar kvar då vi tänker vara noggranna innan jag sprayar hela alltet med bensaltensid för att döda all kvarvarande mossa. Vill undvika att det rasar ner döda mossklumpar i ett år sen så kör för hand med morakniv och borste för att få riktigt rent. Tippar på att det här taket ev. aldrig gjorts rent. Två säckar mossa så långt men blir nog två till. Icket en sprucken eller dålig panna faktiskt även fast taket är 40 år nu.

Plockade ner stor antenn och parabol också och gjorde Åsa-Nisse-tätning med åldersbeständig tejp för diffusionsspärr. Lär hålla över vintern om jag mot förmodan inte lagar papp och byter till pannor snart.

Mossbelagt tak med två ventilationstrummor och grönt tejpad rörmynning, omgiven av träd och vita staket, under rengöring och reparation.
Skapa konto
Tegeltak med skorstensrör, omgivet av grönska och några hus i bakgrunden, sett under en solnedgång.
Skapa konto

Tak med mossrengöring, tydliga takpannor, skorsten och omgivande träd och vegetation.
Skapa konto
Stege mot husvägg med mossa spridd över presenning på marken.
Skapa konto
Tak med mossa och en skrapa under rensning en solig dag, med en antenn och blå himmel i bakgrunden.
Skapa konto
Stege och skrapa på tak med presenning täckt av bortskrapad mossa, omgivet av träd och ett rött hus i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Kjell_G och 14 till
  • Laddar…
Hann med att måla klart huset innan regnet kom. Nu är det bara allt vitt + garaget kvar 😁
Nymålat rött trähus med vit uteplats, gungställning och grill på trädäck. Klart innan regn; vitt och garage återstår.
Skapa konto

Får se vad jag hinner i höst…

• Gilla
Kjell_G och 9 till
  • Laddar…
Vantskruv och vajer - för dig (mig) som byggde en för krallig grind eller rättare sagt borde haft 95stolpe.

Nåja. Det blev en bra räddning. Ska bara klippa överbliven wire och låta växtligheten breda ut sig lite mer så kommer det inte synas
Trädgårdsinstallation med vantskruv och vajer vid trästolpe, omgiven av växtlighet och stenläggning, del av en grindkonstruktion.
Skapa konto
Trägrind förstärkt med vajer och växter som klättrar på sidan, stenlagd gång och hus i bakgrunden under blå himmel.
Skapa konto

• Gilla
Lill72 och 6 till
  • Laddar…
Idag och igår

Tagit ner vindskiva för målning. Förra året målade jag andra sidan från stege men funkar inte på denna sidan

Använt nya nockräcket tillsammans med fallskyddssele

Ska komma regn imorgon och för att kunna sova riktigt gott så hittade jag den perfekta presenningen på Jula med måtten 6x1,5m. Som gjort för vindskivor.

• Röd tegelvägg med presenning fastsatt med klämmor på taket; stege lutad mot väggen.
    Skapa konto
  • Svart presenning täcker en del av taket med tegelpannor, fastsatt med klämmor. I förgrunden syns en säkerhetsselens krok.
    Skapa konto
  • Röd tegelbyggnad med stege lutad mot vindskivan för målningsarbete. Knoxräcke och fallskyddssele används för säkerhet.
    Skapa konto
  • Rött tegeltak med vindskiva borttagen för målning, rep och säkerhetsutrustning synliga, solig dag med utsikt över grannskapet.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Provmonterat grejerna idag, det passar !

Utomhuskök med monterad grill och diskho på cementbänk, omgiven av gräsmatta och träd under molnig himmel.
Skapa konto

• Gilla
Lill72 och 13 till
  • Laddar…
Tagit upp golvet jag la förra helgen, la dit en tjock foam på 5 mm och la tillbaka golvet. Inte helt perfekt men nästintill. Bytte även ut glaset i sidoljuset nu i helgen. Återstår lite två lister och att måla dörren.
Nytt trägolv med synlig skumunderlag, oavslutat vid kanterna. Dammsugare och leksak syns i bakgrunden.
Skapa konto
Svart ytterdörr med nytt glas i sidoljuset och en grå tegelvägg bredvid. Blomkrukor med växter och en kvast står framför väggen.
Skapa konto
Svartmålad dörr på gul tegelvägg med papp och tejp runtom för skydd; bredvid glasruta och blommor i kruka.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
Vantskruv och vajer - för dig (mig) som byggde en för krallig grind eller rättare sagt borde haft 95stolpe.

Nåja. Det blev en bra räddning. Ska bara klippa överbliven wire och låta växtligheten breda ut sig lite mer så kommer det inte synas
[bild][bild]
Hör av dig om du behöver en fetare vantskruv :)

• Vantskruv hänger vid ett fönster i ett verktygsskjul, solnedgång syns utanför.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Hör av dig om du behöver en fetare vantskruv :)
Får se vad vintern ger :)

• Haha
Fluxor
  • Laddar…
Storsockret
Ser inte så annorlunda ut men idag har jag grävt i stort sett klart, lagt stenplattor över det som är kvar av rötterna från häcken och försökt jämna ut en aning. Även spolat rent uppfarten hjälpligt så man slipper halka omkull i all lera. Imorgon tänkte jag fara och köpa lite marksten och se vad det kan tänkas bli av det.

Nygrävd uppfart vid ett tegelhus med stenplattor och parkerad bil, avslöjar nyligen utförd trädgårdsarbete.
Skapa konto

• Gilla
Lill72 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.