4 933 718 läst ·
33 991 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Frun strandad i Västernorrland med 4-åringen efter skyfallen, då fick jag helt plötsligt några timmar att påbörja nästa målningsprojekt, garaget.
Värsta väggen klar, tog väl drygt 3h inkl underspikning, borde klara andra sidan utan dörrar/fönster på 2.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värsta väggen klar, tog väl drygt 3h inkl underspikning, borde klara andra sidan utan dörrar/fönster på 2.
Idag har jag lagt kantsten och markduk. Ångrar att jag inte grävde för stenen först för då hade jag nog kört på första planen vilket var att bygga en liten mur av mindre marksten istället för dessa större, det var väldigt mycket sten och på ett par ställen kom jag inte djupare än 10cm. Så det blev ribban. Inte jättenöjd överlag men jag får försöka komma ihåg att
1. jag inte vet vad jag håller på med generellt
2. Ambitionen gick från snirkla in bilen och parkera på gräset -> ta bort häcken och parkera på gräset -> lägga lite grus på gräset -> ta bort gräset, lägga markduk, sätta kant och lägga kross.
Så om jag backar bandet så får jag se det som good enough. Får se om jag håller med mig själv när kanten far åt helvette i vinter 🤷
1. jag inte vet vad jag håller på med generellt
2. Ambitionen gick från snirkla in bilen och parkera på gräset -> ta bort häcken och parkera på gräset -> lägga lite grus på gräset -> ta bort gräset, lägga markduk, sätta kant och lägga kross.
Så om jag backar bandet så får jag se det som good enough. Får se om jag håller med mig själv när kanten far åt helvette i vinter 🤷
Logga in
Skapa konto
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 273 inlägg
Jag kanske ser illa, men är det inte lika bra att asfaltera om allt när du ändå är igång. 😉Storsockret skrev:
Har börjat montera nya garderober i mitt och frugans blivande sovrum (igen, det var snart 20 år sedan barnen stal det från oss, men nu har de flyttat hemifrån). Golvet var dock inte plant. Så jag fick riva upp delar av golvet under garderoberna för att kunna plana ut det (det var plant i framkant, men inte mot väggen). Så jag kom inte så långt som planerat - som vanligt...
Men nu skall det vara motorväg, eller hur?
Men nu skall det vara motorväg, eller hur?
Logga in
Skapa konto
90 minuter tog andra väggen att måla, men jag har underspikningen kvar, får se om den hinns med imorrn!
Fick även ett hårt paket från Rinkaby Rör idag, men det projektet sparar jag till en regnigare dag.
Logga in
Skapa konto
Idag har jag hämtat ett släp med kross, hivat ut det. Kört två släp med gräs och buskar till återvinningen. Hyffsat sliten i kroppen 😅 På’t imorgon bitti igen med ett släp kross till innan jobbet. Sen får det fan vara nog.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Jobbat hemma och passat på att ge balkongräcket lite kärlek på luncherna.
Broder ska svetsa helt nytt räcke om några år så lappade och lagade lite nu för att klara några vintrar.
Slipat rost, lagat hål med kemisk metall.
Sedan två vändor med hammerite smooth.
Nu i efterhand skulle jag slipat lagningarna mer men då detta är mer provisoriskt och balkongen inte används så mycket får jag leva med det. Skulle även ha rollat istället för penselmålat.
Broder ska svetsa helt nytt räcke om några år så lappade och lagade lite nu för att klara några vintrar.
Slipat rost, lagat hål med kemisk metall.
Sedan två vändor med hammerite smooth.
Nu i efterhand skulle jag slipat lagningarna mer men då detta är mer provisoriskt och balkongen inte används så mycket får jag leva med det. Skulle även ha rollat istället för penselmålat.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Radiator ansluten och fylld samt blandarfäste samt väggbrickor monterade. Lite lurigt att ensam trycka in mediarören samtidigt som man skall mäta och märka rätt längd för kapning. Vet inte hur noga det är...
Medlem
· Blekinge
· 12 272 inlägg
Fem garderober. Inte helt klara, skall komplettera med en list, latex mm. Dessutom skall vi hitta "rätt handtag" (säger frugan) också.
Det har varit en hel del trollande, garderoberna fick ju inte plats mellan tak och golv, så jag har sågat av dem ett par centimeter. Men då kan inte dörren sitta på sin ordinarie plats, så den sänkte jag 3 cm. Jag har dessutom ett rör inne i garderoberna, det har jag klätt in och sågat ut för.
Barnen har flyttat ut, så nu återtar vi det stora sovrummet, men först en uppfräschning...
Ett par intressanta detaljer. Gångjärnen från Ikea saknade ljuddämpande knappar i en påse. Men i påsen efter fick jag dubbelt så många. En gångjärnssats var inte korrekt injusterad från fabrik, så där blev det en hel del pill innan dörren satt rakt. De andra blev perfekta direkt.
Imorgon börjar vi inreda dem.
Det har gått lite långsamt då jag är handikappad efter en operation i foten i torsdags, jag har 2,5 veckors sjukskrivning kvar...
...men jag började jobba på jobbet redan i fredags. Har man kontorsjobb så är man inte beroende av foten. Det stora problemet är att foten är i ett stort bandage, men jag har redan mindre smärtor i den än innan operationen. Jag har inte ens rört smärtstillande (fick mycket godsaker utskrivet, men jag har ju mindre ont i foten nu än före operationen - som jag redan konstaterat).
En bild också. Tydligen så letar vi stora handtag i mässingsfinish
.
Det har varit en hel del trollande, garderoberna fick ju inte plats mellan tak och golv, så jag har sågat av dem ett par centimeter. Men då kan inte dörren sitta på sin ordinarie plats, så den sänkte jag 3 cm. Jag har dessutom ett rör inne i garderoberna, det har jag klätt in och sågat ut för.
Barnen har flyttat ut, så nu återtar vi det stora sovrummet, men först en uppfräschning...
Ett par intressanta detaljer. Gångjärnen från Ikea saknade ljuddämpande knappar i en påse. Men i påsen efter fick jag dubbelt så många. En gångjärnssats var inte korrekt injusterad från fabrik, så där blev det en hel del pill innan dörren satt rakt. De andra blev perfekta direkt.
Imorgon börjar vi inreda dem.
Det har gått lite långsamt då jag är handikappad efter en operation i foten i torsdags, jag har 2,5 veckors sjukskrivning kvar...
...men jag började jobba på jobbet redan i fredags. Har man kontorsjobb så är man inte beroende av foten. Det stora problemet är att foten är i ett stort bandage, men jag har redan mindre smärtor i den än innan operationen. Jag har inte ens rört smärtstillande (fick mycket godsaker utskrivet, men jag har ju mindre ont i foten nu än före operationen - som jag redan konstaterat).
En bild också. Tydligen så letar vi stora handtag i mässingsfinish
.
Logga in
Skapa konto