Lagt laminatgolv i helgen. Känt av lite, lite svikt när jag gått men inte tyckt att det var så farligt, räknade med lite imperfektioner då undergolv i andra rum satt sig och inte varit perfekta. Så räknade inte med att undergolvet i vardagsrummet skulle vara mycket bättre. Men det blir nog till att göra om och göra rätt för när någon går ser det ut som dom går på en studsmatta... Svårt att upptäcka själv när jag gått runt, men tydligt när man ser en annan person.

U
Dragit rör till radiatorer i källaren
Rörledning till radiator i källaren, kopparrör, ventiler och kopplingar på betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
U
U Utsliten och utdömd skrev:
Dragit rör till radiatorer i källaren
[bild]
Fortsatt med mina rör, inga direkta priser för Alu-pex dragningen. Men va svårt att fåt snyggt när de kommer så långt ut i taket.

Rördragning av koppar och vita rör i tak och vägg ovanför ett element med verktyg och material, omgiven av sliten vägg med flagnande färg.
Skapa konto

• Gilla
Manganbangan och 2 till
  • Laddar…
Inte alla som ser ut att ha en kandelaber i taket😉

• Haha
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Knappt så det syns men jag har fortsatt röja för tilltänkta extraparkeringen. Främst flyttat undan jord.

• Del av en uppfart med borttagen jord, bredvid grönska och en parkerad bil under carport.
    Skapa konto
  • Gilla
Rickard.lj och 4 till
  • Laddar…
Fixat ljus på gården inför den mörka tiden som väntar. Istället för att köpa fick det bli från resterna av senaste årens byggen, överbliven plint och stolpe från altan, sen en skarvsladd till en enkel ljussensor och rörelsevakt, på toppen en 50w led gårdsbelysning från kina.

En likadan lampa skall upp på väggen någon meter från där jag tar bilden. Även den med sensor inkopplad.

• Gårdsplan med grusväg och stång som håller en LED-lampa, omgiven av skog och tältliknande struktur.
    Skapa konto
  • Gilla
Rickard.lj och 1 till
  • Laddar…
Jag har satt små "gummitutor" på alla ej fällbara pinnar i diskmaskinen (det är de som går sönder). De hade börjat ge med sig och rosta på bägge porslinsvåningarna. Jag chansade på ett reparationskit från Kina och det gick OK att sätta på dem, men det gick åt ca 70 st. Nu är frågan hur länge de håller...

Men å ena sidan har vi en reparation för 40 kr, på andra sidan nya korgar för 2600 kr, och på tredje sidan har vi en ny diskmaskin. 40 kr känns rätt bra i detta läget...

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
känns rätt bra i detta läget...
Så bra att du glömde länken? 😉😂

Alfredo Alfredo skrev:
Så bra att du glömde länken? 😉😂
https://a.aliexpress.com/_EvHAZoO

Inte den jag beställde, men de är ju alla lika fast till olika pris...

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Gjort ytterligare några konsoler till virkesförvaringen i forna garaget. Skönt att få ner det från dryga 2 m höjd där jag haft det innan

• Hylla med träkonsoler och virkesförvaring i ett garage, verktyg och byggmaterial synliga i förgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Rickard.lj och 4 till
  • Laddar…
  • Gilla
Rickard.lj och 1 till
  • Laddar…
Ikväll har det målats pärlspont. Först andra strykningen grund, sen täckfärg. Blir lite spackling och fogning innan sista strykningen om några dagar.

Zinsser Bin grund och Gjöco alkyd täckfärg. Mina nuvarande favoriter inom målarfärg!

• Målad pärlspontpanel med pågående grund- och täckfärgsmålning. Maskeringstejp och golvskydd syns vid basen av väggen.
    Skapa konto
  • Renovering av rum med målad pärlspont, verktyg och material på golvet, golvet täckt med papper, och ett öppet förråd med kläder och skor.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Fått rivit ut ett rum pga läckande element . Börjar snart blir iordning. Bara bygga en vägg . Sätta in dörr å dra nya el rör till El’is

• Vägg och golv visar exponerade rör bredvid en dörrkarm i ett rum under renovering efter vattenskada.
    Skapa konto
  • Nytt golv i rum med ljusgråa väggar, delvis borttagen golvsockel och vit radiator. Förberett för renovering efter elementläcka.
    Skapa konto
  • Rum med trasigt golv, utrivet väggmaterial och ett element under ett fönster. Verktyg och material på golvet.
    Skapa konto
  • Renoverat rum med nylagt trägolv, en radiator under fönster och målad vägg i olika nyanser.
    Skapa konto
  • Ett rum med ett trägolv, ett element under ett fönster och en ofärdig vägg redo för renovering och eldragning.
    Skapa konto
  • Tomt rum med vita väggar och grått golv, element under fönster och tejp vid kanterna.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
[länk]

Inte den jag beställde, men de är ju alla lika fast till olika pris...
Kan lägga till att plasten/gummit krympte vid körning av diskmaskinen så de lär inte släppa i första taget. Jag är mycket nöjd med resultatet.

• Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Tomt fönsterutrymme i väggen med utsikt över grönska och vägbana, en svart pall och vit radiator under.
Skapa konto
Nytt treglasfönster installerat med utsikt över grönskande trädgård och gata, gammal drevning synlig runt ramen.
Skapa konto

Plockat ur ett gammalt 60:tals två glas och satt i ett nytt. Drevningen på det gamla var inte så illa som i köket. Men även här blev det stor skillnad i upplevd ljudnivå på uteljud. Nytt treglas ska nog göra sitt för att få upp temperaturen i rummet vintertid. Detta rum har varit något svalare än övriga rum efter renovering trots justeringar av element flöden.

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.