Målat...

pacman42 pacman42 skrev:
Jag är avundsjuk, det hade varit trevligt att inte behöva göra något.
Det är ofta skillnad på att inte behöva göra något och att inte göra något.. 🤔🙃

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag är avundsjuk, det hade varit trevligt att inte behöva göra något.
Behöva? Har massor att göra men ingen ork, driv, lust . Men snart så...

Totalrenovering av utedasset lagom till att det fyller 50 år 2026.
Renoverat utedass i trä med fönster, omgiven av skog och träd, med en stege och arbetsbord bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Totte_S och 3 till
  • Laddar…
Mellan de horisontella regnskurarna fick jag kjolen målad idag, blev bra!
Röd verandatrappa nymålad i solsken, med vita staket och omgivande grönska. Målarburk vid sidan av trappan.
Skapa konto
Röd villa med nymålad kjol och en veranda, grön gräsmatta i förgrunden, träd till vänster och blå himmel i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
hampasnöret och 7 till
  • Laddar…
B
Vindskivorna bytta idag! Samt vattnat gräset.

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Monterat ”nya” innerdörren. Pärlspontpanel, runt fönster och omlackering hos Labbås, Tidaholm.

• Vit innerdörr med pärlspontpanel och runt fönster, nyligen omlackerad hos Labbås i Tidaholm.
    Skapa konto
  • Gilla
Magnus E K och 8 till
  • Laddar…
Innan jag får tid att bygga klart en kombinerad kyl,frys, vinskåps, bokhylla med akvarium så ville frun ha någon sorts form av tillfällig förvaring att ha div glas och vaser i. Sagt och gjort. Topskivan jag hade över fick bestämma längden och resten är gjort av div spillbitar. Är el är indraget och det står en brödrost i en utav lådorna. Lampans placering är inte bestämd men det blir genomföring utan sladden utav den med.

• Träskåp med lampan ovanpå, en färgglad vas bredvid, och en figur i mörka kläder står lutad mot väggen inomhus.
    Skapa konto
  • Träskåp med öppna lådor fyllda med glas och vaser, bordslampa ovanpå och en stor figur stående bredvid.
    Skapa konto
  • Gilla
mexitegel och 12 till
  • Laddar…
U
Jag mur-gjut-plattlägger en ny trapp upp till det som sen ska bli uteköksdelen av verandan.

Syns inte men grävde ut och paddade en bädd igår med 15cm 0-16 under

Byggprojekt av stentrappa med verktyg som murslev och hink, förberett för uteköksdel på veranda. Schaktad jord och byggmaterial syns.
Skapa konto

• Gilla
Rickard.lj och 7 till
  • Laddar…
Äntligen är duschväggarna på plats. Sån höjning av livskvalitet 🥳 Duschutrymme med glasväggar och installerad takdusch bredvid en kombinerad tvättmaskin och torktumlare.
Skapa konto
Glasduschväggar installerade i ett badrum med tvättmaskin och torktumlare.
Skapa konto

• Gilla
Rickard.lj och 6 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
kunde helt enkelt inte släppa varför det vart som det vart så öppnade upp ventilen och såg att det kom en liten strimla med vatten från kanalen.

Upp på vinden och öppnade kanalkylaren. Helt fullt. Dräneringshålet har satts igen och fyllts upp. Vattnet som kom var alltså det som rann över kanten och ventilen var åt det hållet som vattnet rann. Hyfsad tätt kanal är det iaf.

Har en inspektionslucka så satt våt dammsugaren och sög loss det som fastnat och var tur jag tog stora 36liters dammsugaren. Vart nästan halvfull så drygt 16-18liter vatten låg och skvalpade där i 😂.
Vad var det som hade stoppat upp, hade du glömt något i kanalen?
Har kört 5år med frikyla och det har inte blir stopp ännu.

Gimp Gimp skrev:
Vad var det som hade stoppat upp, hade du glömt något i kanalen?
Har kört 5år med frikyla och det har inte blir stopp ännu.
Ingen aning. Första gången jag drog igång aggregatet på fullt så säkert någon kutterspån som smygit sig in vid installationen.

S
A atomlab skrev:
Innan jag får tid att bygga klart en kombinerad kyl,frys, vinskåps, bokhylla med akvarium så ville frun ha någon sorts form av tillfällig förvaring att ha div glas och vaser i. Sagt och gjort. Topskivan jag hade över fick bestämma längden och resten är gjort av div spillbitar. Är el är indraget och det står en brödrost i en utav lådorna. Lampans placering är inte bestämd men det blir genomföring utan sladden utav den med.
Bra mellanjuck.

S
Sågade om altantrappans kjol så den passade till gräsklipparen.

• Altanen med nyjusterad kjol för gräsklipparen, pumpor på trappsteget och verktyg på sidan.
    Skapa konto
  • Gilla
Lill72 och 10 till
  • Laddar…
BjörnKraft BjörnKraft skrev:
Äntligen är duschväggarna på plats.
Reflektionen i första bilden gjorde att jag först trodde du satt toan i duschen. 😳😂🙃😱

• Haha
  • Älska
  • Gilla
cpalm och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.