Tätade kopplingen med lin och tätningsmedel. Verkar som något var knas i ena gängan.

Det var en lyckträff antar jag, då tätning även måste ske mellan mutter och rör.

F Fluxor skrev:
Det var en lyckträff antar jag, då tätning även måste ske mellan mutter och rör.
Hur?

K Kris1 skrev:
Tätade kopplingen med lin och tätningsmedel. Verkar som något var knas i ena gängan.
Ser ut som klämringskoppling. Dom ska man absolut inte använda lin eller tätningsmedel på eftersom det förhindrar att muttern pressar klämringen mot konan i skruvdelen tillräckligt hårt (där tätningen sker).

• Gilla
Nilstyko och 2 till
  • Laddar…
Muttern pressar klämringen mot kopplingen. Den tätar alltså både mot röret och mot kopplingen.

F Fluxor skrev:
Muttern pressar klämringen mot kopplingen. Den tätar alltså både mot röret och mot kopplingen.
Oki, får köpa en ny koppling. Blir också ett skåp när jag putsat innerväggen.

Skvallerrrör eller elektronisk övervakning av läckage från skåpet? Jag är nojig efter min vattenskada.

Btw, jag hade öppet in i garderoben som jag ställde framför min läckande koppling (sågat upp i garderoben för att kunna övervaka den), så jag hade egentligen inte byggt in jag heller. Problemet i mitt fall var att det inte fanns något som fångade upp vattnet och ledde ut det i ett skvallerrör eller till en elektronisk övervakning.

K Kris1 skrev:
Oki, får köpa en ny koppling. Blir också ett skåp när jag putsat innerväggen.
Vinkelkopplingen är en del av utkastaren, den innehåller ventilsätet.
Det går inte att sätta dit en vanlig Vinkelkoppling utan måste vara specifik för just den modellen av utkastaren.

• Gilla
Kris1
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Vinkelkopplingen är en del av utkastaren, den innehåller ventilsätet.
Det går inte att sätta dit en vanlig Vinkelkoppling utan måste vara specifik för just den modellen av utkastaren.
Hmm, får ta dit en röris som får kolla på det då.

Satt upp några våder.

• Vägg med mönstrad tapet i rum under renovering, verktyg och färgburk på golvet, del av väggen vid fönstret saknar tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Inte enbart idag men nu börjar det bli något av det. Snedkapade pax garderober som ska byggas in.
Första steget för att bygga upp modet var att få till infällda metodluckor till sidovinden. Det gick rätt ok så nu testar vi hela garderoben. För ännu högre snitsighet hade man kunnat gersåga överkanten av stommen och dörrarna också för att följa taket men vi kände att det blev good enough med rakt snitt. Mot stommen kommer det som sagt täckskiva på sidan och mjukfog för taket är inte exakt
Inbyggda garderobsdörrar under ett snedtak, med ljus trägolv och verktyg synliga i bakgrunden.
Skapa konto

Inbyggd snedskuren garderobsstomme under sluttande tak i renoverat rum.
Skapa konto

Infälld snedkapad garderob i ett rum med snedtak, målad i vitt. En borrmaskin står på golvet bredvid garderoben.
Skapa konto

Funderar på om det är lönt att göra något platsbyggt av nischen bakom men tror det får bli en blindyta

• Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
tommib
Blindyta? Klart du måste ha ett lönnrum där!

• Gilla
MaKrBr och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Blindyta? Klart du måste ha ett lönnrum där!
Haha. Ska bli barnrum för tonårstjejen. Spritgömma kanske inom ett par år 😂

• Gilla
  • Haha
  • Älska
MasMats och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.